BOČKOVÁ, Barbora. Aplikace systému alternativní a augmentativní komunikace u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 263-280. ISBN 978-80-210-6673-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Aplikace systému alternativní a augmentativní komunikace u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název anglicky Application of Alternative and Augmentative Communication Systems in Children with Special Educational Needs
Autoři BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 263-280, 18 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072208
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky alternativní a augmentativní komunikace; děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; rozvoj komunikační schopnosti; systémy bez využití pomůcek; systémy s využitím pomůcek; speciální hardware a software
Klíčová slova anglicky alternative and augmentative communication; children and pupils with special educational needs; communication skills development; unaided systems; aided systems; special hardware and software
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D., učo 67483. Změněno: 28. 2. 2014 11:01.
Anotace
Kapitola je zaměřena na otázku aplikace systémů alternativní a augmentativní komunikace, které pomohou v realizaci komunikačního záměru i dětem a žákům, jejichž komunikační schopnost je výrazně narušena. Tyto systémy mají své důležité místo i ve vzdělávání a rozvoji komunikační schopnosti těchto žáků. Charakteristika systémů, které jsou aplikovány v naší speciálně pedagogické praxi, je doplněna výsledky dílčího výzkumného šetření – příklady jejich využití při vzdělávání žáka se specificky narušeným vývojem řeči.
Anotace anglicky
The chapter focuses on the application of alternative and augmentative communication systems that should help communicate to children and pupils whose communication skills are significantly impaired. These systems are also important in teaching these pupils and developing their communication skills. Specification of the systems used in special educational practice is accompanied by the partial research results – the examples of application in teaching pupil with specifically impaired speech and language development.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 14. 10. 2024 06:12