B 2013

Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii

ČERVENKA, Karel and Věra VOJTOVÁ

Basic information

Original name

Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii

Name (in English)

Resources for Special Educational Intervention

Authors

ČERVENKA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 109 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072210

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6617-5

Keywords (in Czech)

etopedie; speciální pedagogika; speciální vzdělávací potřeby; individuální výchovné potřeby; arteterapie; intervence; poruchy chování; děti v riziku; děti s problémy v chování; intervence informovaná;

Keywords in English

special education; special educational needs; individual educational needs; art therapy; behaviora difficulties; at risk children; informed intervention;

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 10/4/2014 17:01, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Publikace Východiska pro speciálně pedagogické intervence v etopedii nenabízí čtenáři pouze téma poruch chování. Uvádí i způsoby, jak takové situace ovlivňovat. Kapitoly vychází z původních výzkumů jednotlivých autorů. Kniha je rozdělena do dvou tematických okruhů. Každý z nich odráží vztah, který mají témata jednotlivých kapitol k průběhu speciálně pedagogické intervence. První část knihy je věnována Východiskům speciálně pedagogické intervence v etopedii a představuje první kroky intervenčního procesu: od vymezení problému až po plánování intervence samotné. Druhá část se věnuje samotnému procesu intervence a je specificky zaměřena na využití výtvarných prostředků v intervenci. Uvádí tři studie, které v různých podobách zpracovávají téma Arteterapie jako prostředek intervence v etopedii.

In English

Our overall aim, as authors, is to offer a text that is not going to serve only as a source of information but a text that will help to mould the profession. The first part of the book deals with Resources for Special Educational Intervention and explores the first stages of intervention process: starting from the definition of the problem and leading up to the planning phase of intervention itself. The second half of the book addresses the process of intervention specifically focusing on the application of art techniques in intervention. It features three studies that examine the topic of Art Therapy as a Tool of Special Educational Intervention from different angles.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education