C 2013

Plánování etopedické intervence jako průsečík představ o minulosti, současnosti a budoucnosti

ČERVENKA, Karel

Základní údaje

Originální název

Plánování etopedické intervence jako průsečík představ o minulosti, současnosti a budoucnosti

Název anglicky

Intervention Planning and the Role of Representations of Behavioural Difficulties Dynamics

Vydání

1. vyd. Brno, Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii, od s. 43-52, 10 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6617-5

Klíčová slova česky

etopedie; porucha chování; problémy v chování; intervence; individuální potřeby; perspektiva; edukace;

Klíčová slova anglicky

conduct disorder; behavioural difficulties; intervention; individual needs; perspective; education;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2014 10:31, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Anotace

V originále

Text tematizuje vztah představ, které si jak intervenující pedagogové, tak „problémové“ děti vytvářejí o minulosti, současnosti a budoucnosti „problémového“ chování, a jejich možných důsledků pro výsledky etopedické intervence. V optice informované intervence jsou představy, které si vytvářejí o vývoji svého „problémového“ chování samy děti, specifickým projevem jejich individuálních odlišností a proto i důležitým faktorem v rámci plánování etopedické intervence. Úvahy se opírají o závěry kvalitativního výzkumu.

Anglicky

The text focuses on the role of representations of behavioural difficulties dynamics, representations created by teachers as well as children actors within the process of planning the special educational needs intervention. From the point of view of informed intervention concept such representations can be seen as an indicator of individual educational needs of the children.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání