VÍTKOVÁ, Marie. Sedmý rok realizace výzkumného záměru. In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1.vydání. Brno: Masarykova unoverzita, 2013, s. 13-28. ISBN 978-80-7315-245-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sedmý rok realizace výzkumného záměru
Název anglicky The Seventh Year of Research Project
Autoři VÍTKOVÁ, Marie.
Vydání 1.vydání. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education, od s. 13-28, 16 s. 2013.
Nakladatel Masarykova unoverzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-245-1
Klíčová slova česky žák; speciálněvzdělávací potřeby; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV); školní vzdělávací program (ŠVP); inkluzivní vzdělávání; inkluzivní didaktika; výzkumné týmy výzkumného záměru
Klíčová slova anglicky pupil; special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education, school educational needs; inclusive education; inclusive didactics; research teams in the research project
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 18. 2. 2014 14:25.
Anotace
V kapitole je prezentován Výzkumný záměr (MSM0021622443) Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. a výzkumné týmy určené k jeho realizaci. Výzkumný záměr (VZ) je koncipován jako výzkum základní, dlouhodobý a intenzivní. Z metodologického hlediska se jedná o dvě dimenze (strategie) řešení problému, o metodologickou dimenzi monografickou a statistickou. V rámci monografické procedury je výzkum řešen jako kvalitativní a výsledkem bude vytvoření epistémé pro empirický výzkum. Předmětem zájmu je formulovat teoretický fundament zkoumaného problému, provést analýzu dostupných materiálů a zpracovat komparativní studie se zahraničím. V rámci statistické procedury se VZ diferencuje metodologicky do oblastí, které jsou identické se subproblémy VZ. VZ je koncipován na období let 2007-2013. Předmětem bádání je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními potřebami (SVP) v základní škole s důrazem na postupnou implementaci RVP ZV. Výstupy jsou prezentovány po etapách ve formě konferencí a publikační činnosti.
Anotace anglicky
The chapter presents the research project (MSM0021622443) Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (FEP BE), the principal investigator is prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. and the investigators are participating research teams. The research project is basic, long term, and intensive research. From the methodological point of view, there are two main dimensions (strategies): the monographic one and the statistical one. The research project is carried out as qualitative research within the monographic procedure; its result is an episteme for the empirical type of research. The main objective is to formulate the theoretical foundation of the problem, carry out the analysis of available materials and produce comparative studies with foreign countries. The research project is methodologically diversified into various areas that are identical with the research sub-problems within the statistical procedure. This research project has been proposed for the years 2007-2013. The goal of the research investigations is a systematic creative activity in the area of inclusion of students with special needs in basic school with the aim to gradually implement FEP BE. The research outcomes are gradually presented at conferences and in publications.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 20:42