C 2013

Impulse für den schulischen Unterricht und künftige Forschungen zum mehrsprachigen Schreiben

SORGER, Brigitte, Sandra REITBRECHT a Tomáš KÁŇA

Základní údaje

Originální název

Impulse für den schulischen Unterricht und künftige Forschungen zum mehrsprachigen Schreiben

Název anglicky

Impulses for teaching and further research on writing in multiple languages

Autoři

SORGER, Brigitte (40 Rakousko, garant, domácí), Sandra REITBRECHT (40 Rakousko, domácí) a Tomáš KÁŇA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Erste Auflage. Brno, Schreiben in mehreren Sprachen. Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz, od s. 288-300, 13 s. Schreiben in mehreren Sprachen. Deutsch nach Englisch: Mehrsprachigkeit und ihr Einfluss auf die Textkompetenz, 2013

Nakladatel

Tribun EU

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00066933

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-263-0558-3

Klíčová slova anglicky

multilinguality in German L3 classes teacher training writing training

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2014 22:17, doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.

Anotace

V originále

Dieses Kapitel fasst die Ergebnisse der fünf Teilstudien in diesem Fachbuch zusammen und zeigt Konsequenzen auf. Dabei wird die Notwendigkeit von Aspekten mehrsprachigen Lernens an tschechischen Schulen und in der Lehrerausbildung diskutiert. Zudem wird auf die Notwendigkeit eines intensiven und qualitativ erneuerten Schreibtraining im DaF-Unterricht sowie auf weitere Forschungsziele hingewiesen.

Česky

V kapitole 15 jsou shrnuty výsledky pěti stěžejních studií (kapitoly 10-14) výzkumného projektu. Výsledky výzkumného šetření poukazují rovněž na potřebu podpory didaktiky mnohojazyčnosti a didaktiky dalšího cizího jazyka (tzv. terciární didaktiky)v rámci přípravného vzdělávání učitelů jazyků i jejich dalšího vzdělávání. V závěru kapitoly jsou pro odbornou diskusi uvedeny náměty pro možná směřování dalšího výzkumu zaměřeného na zkoumání produktivních řečových dovedností v kontextu mnohojazyčnosti.

Návaznosti

GAP407/11/0321, projekt VaV
Název: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině