2013
Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
BARTOŇOVÁ, MiroslavaZákladní údaje
Originální název
Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
Název česky
Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
Název anglicky
Specific Features in Teacing Pupils with Specific Leasing Disabilities
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy, od s. 139-154, 16 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072287
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6646-5
Klíčová slova česky
specifické poruchy učení dyslexie dysgrafie dysortografie fonologické uvědomění
Klíčová slova anglicky
specific learning disabilities dyslexia dysgraphia dysortographia phonological awareness
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2014 10:10, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Kapitola vymezuje okruh žáků se specifickými poruchami učení a chování z hlediska jejich projevů a osobnostních charakteristik. V úvodu se věnujeme teoretickému vymezení problému, charakterizujeme projevy specifických poruch učení a zákonitosti v edukaci, přičemž se zaměřujeme i na strategie a konkrétní příklady z pedagogické praxe. Text je doplněn případovými studiemi a dílčími výzkumnými šetřeními.
Anglicky
The chapter defines the range of pupils with specific learning disabilities and behaviour disorders in terms of their behaviour and personality characteristics. The introduction focuses on the theoretical background of the issue, specific learning disabilities manifestation and patterns in education; we also focus on strategies and examples of teaching practice. The text is supplemented by case studies and partial surveys.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|