C 2013

Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení

Název česky

Specifika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení

Název anglicky

Specific Features in Teacing Pupils with Specific Leasing Disabilities

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy, od s. 139-154, 16 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072287

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6646-5

Klíčová slova česky

specifické poruchy učení dyslexie dysgrafie dysortografie fonologické uvědomění

Klíčová slova anglicky

specific learning disabilities dyslexia dysgraphia dysortographia phonological awareness

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2014 10:10, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola vymezuje okruh žáků se specifickými poruchami učení a chování z hlediska jejich projevů a osobnostních charakteristik. V úvodu se věnujeme teoretickému vymezení problému, charakterizujeme projevy specifických poruch učení a zákonitosti v edukaci, přičemž se zaměřujeme i na strategie a konkrétní příklady z pedagogické praxe. Text je doplněn případovými studiemi a dílčími výzkumnými šetřeními.

Anglicky

The chapter defines the range of pupils with specific learning disabilities and behaviour disorders in terms of their behaviour and personality characteristics. The introduction focuses on the theoretical background of the issue, specific learning disabilities manifestation and patterns in education; we also focus on strategies and examples of teaching practice. The text is supplemented by case studies and partial surveys.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání