C 2013

Specifické potřeby dětí v riziku poruch chování jako zdroj intervence u dětí v riziku.

VOJTOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Specifické potřeby dětí v riziku poruch chování jako zdroj intervence u dětí v riziku.

Název česky

Specifické potřeby dětí v riziku poruch chování jako zdroj intervence u dětí v riziku.

Název anglicky

At-risk children Special Needs as the Resource for Intervention

Autoři

Vydání

1. vyd. Brno, Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů. od s. 19-26, 8 s. 2013

Nakladatel

MuniPress

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6518-5

Klíčová slova česky

Specifické edukační potřeby; riziko vývoje poruchy chování; ústavní výchova; dětský domov; sociální doména; emocionální doména; kognitivní doména.

Klíčová slova anglicky

Special educational needs; behaviour disorder risk factor; residential care; home care institution; social domain; emotional domain; cognitive domain.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2014 19:55, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Anotace

V originále

Děti v dětských domovech mají z důvodu svých životní situace a na ní navazujících zkušeností specifické potřeby. Jejich sanace intervenčními projekty zvyšuje šance snížení rizik, které jim jejich životní historie a situace přináší, které jsou rizikem pro jejich další socializaci a vývoj poruchy chování. V kapitole prezentujeme analýzu odlišností v sociální, emocionální a kognitivní osobnostní roviny a vymezení specifických potřeb pro následné stanovení intervenčních priorit této cílové skupiny našeho výzkumu.

Anglicky

Children in home care institutions according to their life situation and related experience have specific needs. Their rehabilitation through intervention projects increases the chances of reducing the risk that brings their history life and current situation and which is a risk of another socialization and development of conduct disorders. The chapter presents an analysis of differences in the social, emotional and cognitive personality term and defining specific needs for subsequent determination of intervention priorities of the target group of our research.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání