2013
Specifické potřeby dětí v riziku poruch chování jako zdroj intervence u dětí v riziku.
VOJTOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Specifické potřeby dětí v riziku poruch chování jako zdroj intervence u dětí v riziku.
Název česky
Specifické potřeby dětí v riziku poruch chování jako zdroj intervence u dětí v riziku.
Název anglicky
At-risk children Special Needs as the Resource for Intervention
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů. od s. 19-26, 8 s. 2013
Nakladatel
MuniPress
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6518-5
Klíčová slova česky
Specifické edukační potřeby; riziko vývoje poruchy chování; ústavní výchova; dětský domov; sociální doména; emocionální doména; kognitivní doména.
Klíčová slova anglicky
Special educational needs; behaviour disorder risk factor; residential care; home care institution; social domain; emotional domain; cognitive domain.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2014 19:55, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Děti v dětských domovech mají z důvodu svých životní situace a na ní navazujících zkušeností specifické potřeby. Jejich sanace intervenčními projekty zvyšuje šance snížení rizik, které jim jejich životní historie a situace přináší, které jsou rizikem pro jejich další socializaci a vývoj poruchy chování. V kapitole prezentujeme analýzu odlišností v sociální, emocionální a kognitivní osobnostní roviny a vymezení specifických potřeb pro následné stanovení intervenčních priorit této cílové skupiny našeho výzkumu.
Anglicky
Children in home care institutions according to their life situation and related experience have specific needs. Their rehabilitation through intervention projects increases the chances of reducing the risk that brings their history life and current situation and which is a risk of another socialization and development of conduct disorders. The chapter presents an analysis of differences in the social, emotional and cognitive personality term and defining specific needs for subsequent determination of intervention priorities of the target group of our research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|