JANÍKOVÁ, Věra. Motivation und Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache: Teilergebnisse einer Pilotstudie. In Janíková, Věra; Sorger, Brigitte. Deutsch als Sprache der (Geistes)Wissenschaften. Didaktik-Deutsch als Fremdsprache. 1. vyd. Brno: Tribun, 2013, s. 77-85. ISBN 978-80-263-0377-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Motivation und Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache: Teilergebnisse einer Pilotstudie
Název česky Motivace a učení se němčině jako druhému cizímu jazyku: výsledky pilotní studie
Název anglicky Motivation to learn of German as a second foreign language: results of a research
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Deutsch als Sprache der (Geistes)Wissenschaften. Didaktik-Deutsch als Fremdsprache, od s. 77-85, 9 s. 2013.
Nakladatel Tribun
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00066938
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-263-0377-0
Klíčová slova česky motivace; němčina jako druhý cizí jazyk; učení a vyučování; pilotní studie
Klíčová slova anglicky motivation; German as a second foreign language; learning and teaching; pilot study
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 26. 2. 2014 09:49.
Anotace
In der Studie wird auf die Motivation zum Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache der tschechischen Schüler/-innen eingegangen. In zwei einleitenden Kapiteln werden die Motivation im Bereich des Fremdsprachenlernens und -lehrens sowie die aktuelle Situation des Fremdsprachenunterrichts in der Tschechischen Republik kurz thematisert. Danach wird eine Pilotstudie zur Untersuchung der Motive von tschechischen Schüler/-innen zum Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache vorgestellt. Diese Pilotuntersuchung wurde im Rahmen eines Forschungsprojekts (GAP407/11/0321) durchgeführt, in dem die Mehrsprachigkeit in der Tschechischen Republik mit besonderem Fokus auf das Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache zum Forschungsthema wurde.
Anotace česky
Ve studii se zabýváme zkoumáním motivace k učení se němčině jako druhému cizímu jazyků u žáků na českých školách. V úvodní části jsou představena vybraná teoretická východiska konstruktu motivace a motivování v oblasti výuky cizích jazyků a nastíněna současná situace jazykového vzdělávání v České republice. Poté jsou představeny výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno v rámci řešení grantového projektu Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině GAP407/11/0321.
Anotace anglicky
The study discusses the motivation of Czech learners to learn German as a second foreign language. In two introductory chapters, the motivation in the field of foreign language learning and teaching, as well as the current situation of foreign language teaching in the Czech Republic is discussed shortly. Thereafter, a pilot study examining the motives of Czech learners for learning German as a second foreign language is presented. This pilot study was part of a research project (GAP407/11/0321) in which multilingualism in the Czech Republic was examined with a special focus on learning German as a second foreign language.
Návaznosti
GAP407/11/0321, projekt VaVNázev: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 20:50