J 2013

The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome

LIU, Ling a Pavel HUMPOLÍČEK

Základní údaje

Originální název

The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome

Název česky

The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome

Autoři

LIU, Ling (156 Čína) a Pavel HUMPOLÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Klinická psychologie a osobnost, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1805-6393

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00072358

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

ADHD; High Functioning Autism; Asperger Syndrome; facial emotional recognition

Klíčová slova anglicky

ADHD; High Functioning Autism; Asperger Syndrome; facial emotional recognition

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2014 07:48, PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D.

Anotace

V originále

This study describes and compares the facial emotion recognition abilities and specific recognition profiles of ADHD individuals and HFA/AS individuals in review- related articles selected from the last 10 years. It is concluded that, in facial emotional recognition tasks, individuals from the HFA/AS groups out-perform those from the ADHD groups. HFA/AS groups showed impairments only for complex tasks which required the detection of subtle facial expressions. ADHD groups showed deficits for more simple facial labeling tasks. Directions calling for further study are pointed out.