2013
The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome
LIU, Ling a Pavel HUMPOLÍČEKZákladní údaje
Originální název
The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome
Název česky
The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome
Autoři
LIU, Ling (156 Čína) a Pavel HUMPOLÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Klinická psychologie a osobnost, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1805-6393
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00072358
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
ADHD; High Functioning Autism; Asperger Syndrome; facial emotional recognition
Klíčová slova anglicky
ADHD; High Functioning Autism; Asperger Syndrome; facial emotional recognition
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2014 07:48, PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D.
Anotace
V originále
This study describes and compares the facial emotion recognition abilities and specific recognition profiles of ADHD individuals and HFA/AS individuals in review- related articles selected from the last 10 years. It is concluded that, in facial emotional recognition tasks, individuals from the HFA/AS groups out-perform those from the ADHD groups. HFA/AS groups showed impairments only for complex tasks which required the detection of subtle facial expressions. ADHD groups showed deficits for more simple facial labeling tasks. Directions calling for further study are pointed out.