MARTINEC, Ivo. Nespisovné útvary a stylové rozvrstvení v rámci výuky češtiny jako cizího jazyka na zahraničních školách. In Klímová, Květoslava; Kolářová, Ivana; Tušková, Jana Marie. Stylistika v kontextu historie a současnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 249-254. ISBN 978-80-210-6114-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nespisovné útvary a stylové rozvrstvení v rámci výuky češtiny jako cizího jazyka na zahraničních školách
Název česky Nespisovné útvary a stylové rozvrstvení v rámci výuky češtiny jako cizího jazyka na zahraničních školách
Název anglicky Substandard units and stylish layering in teaching Czech as a foreign language at foreign schools
Autoři MARTINEC, Ivo (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Stylistika v kontextu historie a současnosti, od s. 249-254, 6 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072420
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6114-9
Klíčová slova česky český jazyk; nespisovné útvary; cizí jazyk; vyučování, stylová vrstva
Klíčová slova anglicky Czech language; unliterary language; foreign language; foreign language; stylish sphere
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PaedDr. Ivo Martinec, CSc., učo 398. Změněno: 18. 3. 2014 17:13.
Anotace
Kapitola se zabývá vyučováním češtiny jako cizího jazyka, autor upozorňuje na problémy se začleňováním nespisovných útvarů češtiny do vyučování. Kapitola shrnuje výsledky původního výzkumu zastoupení nespisovného jazyka ve výuce na zahraničních školách v Estonku, Lotyšku, Chorvatsku a Slovinsku. Na těchto školách se vyučuje český jazyk dlouhodobě. Spisovná forma českého jazyka je vnímána jako reprezentativní, avšak i poučení o nespisovných útvarech může být pro studenty zajímavé. Vyučování některé nespisovné formy jazyka je však vhodné pouze v případě, že je odůvodněno zaměřením studia.
Anotace anglicky
The chapter focuses on teaching Czech as a foreign language. The author drawsattention to the problems of integrating Czech substandard units into teaching. This chapter summarizes the results of original research of representation substandard forms in language teaching in foreign schools in Estonia, Latvia, Croatia and Slovenia. At these schools are taught Czech language in the long term. Literary form of the Czech language is perceived as a representative. Guidance on substandard units may be interesting for students. Teaching some substandard forms of language can be accepted based on serious grounds.
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 08:53