GULOVÁ, Lenka. Zakotvená teorie podle Strausse a Corbinové. In Gulová, Lenka, Radim, Šíp (eds.). Výzkumné metody v pedagogické praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. s. 45-71. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4368-4. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zakotvená teorie podle Strausse a Corbinové
Název anglicky Grounded Theory by Strauss and Corbin
Autoři GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, Výzkumné metody v pedagogické praxi, od s. 45-71, 27 s. Pedagogika, 2013.
Nakladatel Grada Publishing, a.s.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072430
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-247-4368-4
Klíčová slova česky Zakotvená teorie otevřené kódování axiální kódování selektivní kódování vlastnosti dimenze analýza sociálně znevýhodněné skupiny projekt Angola ohnisková skupina asistent pedagoga
Klíčová slova anglicky Grounded theory open coding axial coding selective coding dimension properties analysis of a socially disadvantaged group project Angola focus group teacher assistant
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 4. 2014 16:28.
Anotace
Kapitola se zabývá kvalitativní výzkumnou metodou zakotvenou teorií, představuje teoretický i praktický úhel této metody. Na příkladu konkrétní analýzy náročného prostředí rozvíjející se společnosti v Angole otvírá jednotlivé fáze výzkumu a jeho analýzy prostřednictvím otevřeného, axiálního a selektivního kódování včetně interpretace zjištěných skutečností. Podkapitolou je pak téma ohniskové skupiny jako další metody kvalitativní výzkumné strategie. Aplikace metody se týká asistentů pedagoga v prostředí školy.
Anotace anglicky
The chapter deals with grounded theory – a qualitative research method. It presents the theoretical and practical aspects of the method. Using the specific example of an analysis of the difficult environment of Angolan society, it opens individual phases of research and its analysis through open, axial and selective coding including the interpretation of the obtained findings. A subchapter discusses the issue of focus group as another method of the qualitative research strategy. The application of the method involves teacher assistants in the school environment.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 16:42