DUNOWSKI, Eliška. Motivace vysokoškolských studentů k učení se německému odbornému a akademickému jazyku. In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 239-255. Spisy Pedagogické fakulty MU 165. ISBN 978-80-210-6682-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Motivace vysokoškolských studentů k učení se německému odbornému a akademickému jazyku
Název česky Motivace vysokoškolských studentů k učení se německému odbornému a akademickému jazyku
Název anglicky Motivation in teaching of the German language for specific and academic purposes
Autoři DUNOWSKI, Eliška (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II, od s. 239-255, 17 s. Spisy Pedagogické fakulty MU 165, 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072478
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6682-3
Klíčová slova česky motivace; německý jazyk pro odborné a akademické účely; akademické dovednosti; rozhovory; obsahová analýza
Klíčová slova anglicky motivation; external motivation; German language for academic purposes; academic skills; interviews; content analysis
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 4. 2014 12:46.
Anotace
Předložený text prezentuje první výsledky rozpracovaného disertačního projektu. V březnu 2013 byl proveden předvýzkum k plánovanému disertačnímu projektu. Jeho cílem bylo vyzkoušet funkčnost vybraného výzkumného nástroje a získat představu o vstupu do terénu. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se třemi studenty a jednou studentkou prezenčního magisterského studijního programu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Data byla analyzována na základě kvalitativní obsahové analýzy a induktivně vytvořeného kategoriálního systému. Výsledky předvýzkumu plně souhlasí s aktuálními teoriemi motivace k učení se cizímu jazyku, s Gardnerovým socio-edukativním modelem (2005), s teorií sebeurčení (self-determination theory) (Deci & Ryan, 1993) i atribuční teorií (Williams, Burden, & Al-Baharna, 2001) a nepřináší zatím žádné nové poznatky. V závěru příspěvku následuje krátké zamyšlení nad přínosem této pilotáže a jejím dopadem na další postup disertačního projektu.
Anotace anglicky
The present text introduces initial results of an on-going dissertation project. The pre-research for this dissertation project was conducted in March 2013. Its aim was to test the functionality of the selected study tool and to assess the practical sphere application. The data was collected by semi-structured interviews with four students of the present master’s program of the Faculty of Pedagogy of the Masaryk University in Brno. The data was analyzed on the basis of qualitative content analysis and inductively created category system. The pre-research results fully comply with the current theories on foreign language learning motivation, i.e. Gardner’s socio-educational model (2005), self-determination theory (Deci & Ryan, 1993) and attributive theory (Williams, Burden, & Al-Baharna, 2001) and so far it has not brought any new findings. The conclusion of the article offers a short reflection on the asset of this pilot study and its impact on the further development of the dissertation project.
Návaznosti
MUNI/A/0744/2012, interní kód MUNázev: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II (Akronym: AKTEV II)
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 06:45