KUČERA, Martin, Jiří HRBÁČEK a Jiří STRACH. Teaching robot programming can be a new opportunity for technical subjects of study. In ICETA 2013 - 11th International conference on Emerging e-learning Technologies and Applications. Košice: Technical University of Kosice, Slovakia. s. nestránkováno, 5 s. ISBN 978-1-4799-2161-4. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teaching robot programming can be a new opportunity for technical subjects of study
Název česky Výuka programování robotů může být novou příležitostí pro studium technických oborů
Autoři KUČERA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Jiří STRACH (203 Česká republika, domácí).
Vydání Košice, ICETA 2013 - 11th International conference on Emerging e-learning Technologies and Applications, od s. nestránkováno, 5 s. 2013.
Nakladatel Technical University of Kosice, Slovakia
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072487
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-4799-2161-4
Klíčová slova česky Elektronika; robotické systémy;práce s technikou
Klíčová slova anglicky electronics;robotics; work with Technology
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 7. 3. 2016 14:05.
Anotace
For more than three years we have been researching the possibilities of robot programming teaching at elementary schools. The aim is to increase an interest in technical subjects of study at secondary schools and universities with a technical orientation. Research has revealed many interesting facts, on the basis of which the methodology and teaching was proposed and production of robotic system kits was developed and launched. The system allows continuous education from primary school to university including production of prototypes of automation and robotic systems. In fact, construction suitability and quality has already been tested in practice. It turns out that education has a significant positive influence on both the natural and mutual authority of student – student and student – teacher and pupil discipline, diligence, consistency and the ability to solve problems. Further, it also influences the area of occupational safety and active creative use of IT technologies. Shows specific system solutions, which were based on the results of research designed and implemented.
Anotace česky
Článek ukazuje základní výsledky více než tříletého zkoumání možností výuky programování robotů na základních školách. Cílem je zvýšit zájem o studium technických oborů studia na středních a vysokých školách. Výzkum odhalil mnoho zajímavých skutečností, na základě kterých byla navržena metodika výuky a výroba Robotické stavebnice. Byl vyvinut systém stavebnice který umožňuje průběžné vzdělávání od základní školy po univerzitu. Konstrukce stavebnice, její vhodnost kvalita byly odzkoušeny v praxi. Výzkumy ukázaly, že vzdělání má pozitivní vliv na studium, vzájemnou autoritu Student - student a student - učitel a žák kázeň , pracovitost , důslednost a schopnost řešit problémy . Dále má také vliv na oblast bezpečnosti práce a aktivní tvořivé využití IT technologií. Ukazuje konkrétní systémové řešení, které bylo na základě výsledků výzkumu navrženo a realizováno.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 23:25