VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ. Intervenční dimenze dramatické výchovy. In Vojtová, V.; Pavlovská, M. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1. vyd. Brno: MuniPress, 2013, s. 47 - 56. ISBN 978-80-210-6518-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intervenční dimenze dramatické výchovy
Název česky Intervenční dimenze dramatické výchovy
Název anglicky Intervention dimension of drama education
Autoři VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování, od s. 47 - 56, 10 s. 2013.
Nakladatel MuniPress
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6518-5
Klíčová slova česky dramatická výchova; dramika; metoda; zkušenost; rovina osobnostní; rovina sociální; intervence.
Klíčová slova anglicky drama education; dramatherapy; method; experience; personal area; social area; emotional area.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Změněno: 10. 3. 2014 21:23.
Anotace
Dramatická výchova, ve speciální pedagogice je používán termín dramika, je disciplinou, která může pomoci pedagogům ve speciálních zařízeních eliminovat negativní zkušenosti a rozvíjet osobnost dítěte v její celistvosti. V kapitole shrnujeme výzkumnou studii komparace teoretických konceptů DV a jejího vlivu na rozvoj jedince pomocí metod dramatu a to především v rovině individuální a v rovině sociální.
Anotace anglicky
Drama, in special education is called dramatherapy, is a discipline that can help teachers in special institutions to eliminate negative experience and improve the childs personality in its entirety. The chapter summarizes the research study of comparing theroretical drama concepts and the influence on the development of an individual using the methods of drama, especially in term of individual and social level.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 00:19