J 2013

Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie

KUROWSKI, Martina

Základní údaje

Originální název

Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie

Název česky

Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie

Název anglicky

The refugee pipul in the Czech educational system: a case study

Autoři

KUROWSKI, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi. Zlín, Univerzita Tomáše bati, Zlín, 2013, 1805-8825

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072622

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

vzdělání; žadatel o mezinárodní ochranu; uprchlík; migrace; pobytové středisko; edukační strategie; případová studie; analýza; otevřené kódování

Klíčová slova anglicky

education; refugee; asylum seeker; migration; reception centre; educational strategy; case study; open coding; analysis

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2014 13:30, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.

Anotace

V originále

Text je věnován tématu edukace migrujících osob, konkrétně žáka, který se svojí rodinou získal v České republice status mezinárodní ochrany. První část textu je věnována uvedení do problematiky edukace žáků z řad uprchlíků. Zabýváme se otázkou, kdo je to žák-uprchlík a také se pozastavujeme ve stručnosti nad teoriemi, ze kterých vzdělávání těchto osob může čerpat. Většina textu je pak věnována analýze případové studie, ve které se na danou problematiku snažíme nahlížet očima tří zúčastněních subjektů: matky žáka, učitelky žáka a samotného chlapce. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Jako výzkumný design jsme si zvolili případovou studii s jejíž pomocí chceme hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě zatím stojí na okraji zájmu.

Anglicky

The article is devoted to the topic of the education of migrants (particular to the pupil, who gained with his family the international protection status in the Czech Republic). The first part is devoted to description of the background of the issue of education the refugee pupils. We deal with the question of who is a refugee student and also briefly describe some theories, of which the education of such persons may draw. Most of the text is devoted to the analysis of case study in which we try to observe the issue through the eyes of three stakeholders: the mother of the pupil, teacher and student boy alone. The study provides analysis of processed semi-structured qualitative interviews. As a research design we chose a case study with which we want to get deeper into the issue.

Návaznosti

MUNI/A/0072/2012, interní kód MU
Název: Podpora výsledků tvůrčí činnosti na Pedagogické fakultě (Akronym: ProRIV)
Investor: Masarykova univerzita, Podpora výsledků tvůrčí činnosti na Pedagogické fakultě, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory

STUDIE_Zak_uprchlik_v_ceskem_systemu_vzdelavani_pripadova_studie_final.doc
Požádat o autorskou verzi souboru