2013
Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie
KUROWSKI, MartinaZákladní údaje
Originální název
Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie
Název česky
Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie
Název anglicky
The refugee pipul in the Czech educational system: a case study
Autoři
KUROWSKI, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi. Zlín, Univerzita Tomáše bati, Zlín, 2013, 1805-8825
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072622
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
vzdělání; žadatel o mezinárodní ochranu; uprchlík; migrace; pobytové středisko; edukační strategie; případová studie; analýza; otevřené kódování
Klíčová slova anglicky
education; refugee; asylum seeker; migration; reception centre; educational strategy; case study; open coding; analysis
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2014 13:30, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
V originále
Text je věnován tématu edukace migrujících osob, konkrétně žáka, který se svojí rodinou získal v České republice status mezinárodní ochrany. První část textu je věnována uvedení do problematiky edukace žáků z řad uprchlíků. Zabýváme se otázkou, kdo je to žák-uprchlík a také se pozastavujeme ve stručnosti nad teoriemi, ze kterých vzdělávání těchto osob může čerpat. Většina textu je pak věnována analýze případové studie, ve které se na danou problematiku snažíme nahlížet očima tří zúčastněních subjektů: matky žáka, učitelky žáka a samotného chlapce. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Jako výzkumný design jsme si zvolili případovou studii s jejíž pomocí chceme hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě zatím stojí na okraji zájmu.
Anglicky
The article is devoted to the topic of the education of migrants (particular to the pupil, who gained with his family the international protection status in the Czech Republic). The first part is devoted to description of the background of the issue of education the refugee pupils. We deal with the question of who is a refugee student and also briefly describe some theories, of which the education of such persons may draw. Most of the text is devoted to the analysis of case study in which we try to observe the issue through the eyes of three stakeholders: the mother of the pupil, teacher and student boy alone. The study provides analysis of processed semi-structured qualitative interviews. As a research design we chose a case study with which we want to get deeper into the issue.
Návaznosti
MUNI/A/0072/2012, interní kód MU |
|