VLČKOVÁ, Kateřina, Janek BERGER a Manuel VÖLKLE. Classification Theories of Foreign Language Learning Strategies: An Exploratory Analysis. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 18, č. 4, s. 93-113. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2013-4-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Classification Theories of Foreign Language Learning Strategies: An Exploratory Analysis
Název česky Klasifikační teorie strategií učení se cizímu jazyku: Exploratorní analýza
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Janek BERGER (276 Německo) a Manuel VÖLKLE (276 Německo).
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Stránky časopisu
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00066998
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-4-6
Klíčová slova česky strategie učení; cizí jazyk; klasifikační teorie; exploratorní analýza
Klíčová slova anglicky classification of learning strategies; second language acquisition; exploratory analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 25. 4. 2014 13:15.
Anotace
The present paper provides a comparison of common taxonomies of foreign language learning strategies using empirical data from a Czech adaptation of the strateg y inventory SILL (Oxford, 1990). In an initial analysis none of the traditional taxonomies received strong empirical support. Based on an exploratory followup analysis we thus propose a basic three factorial model of foreign language learning strategies distinguishing 1) elaboration strategies, organisation strategies and self-control, 2) strategies of cooperative learning, and 3) motivational-emotional strategies. This three factorial model bears some similarity to O’Malley’s and Chamot’s (1990) classification of strategies into cognitive, metacognitive, and socioaffective strategies, although cognitive and metacognitive strategies were primarily represented by a single factor, while social and affective strategies appear to be two separated groups of strategies. Based on these first results we suggest better ways to assess foreign learning strategies in future research.
Anotace česky
Příspěvek srovnává klasifikace strategií učení se cizímu jazyku za použití empirických dat z české adaptace inventáře SILL (Oxford, 1990). Počáteční analýza nepodporuje dostatečně silně žádnou z tradičních klasifikací. Na základě navazující exploratorní analýzy navrhujeme tří faktorový model strategií učení se cizímu jazyku, který rozlišuje 1) elaborační, organizační a kontrolní strategie, 2) strategie kooperativního učení a 3) motivačně-emoční strategie. Tento třífaktorový model vykazuje určitou podobnost s klasifikací strategií dle O´Malleyho a Chamotové (1990), kteří rozlišují strategie kongitivní, metakognitivní a socioafektivní, i když kognitivní a metakognitivní strategie jsou reprezentovány jedním faktorem, zatímco sociální a afektivní strategie se projevují jako dvě oddělené skupiny strategií. Na základě těchto prvních výsledků navrhujeme adekvátnější způsoby, jak evaluovat strategie učení v budoucích výzkumech.
Návaznosti
GAP407/12/0432, projekt VaVNázev: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Vlckova_Berger_Voelkle_stra_clas_SP2013.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru Vlčková, K. 27. 3. 2014

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1169478/Vlckova_Berger_Voelkle_stra_clas_SP2013.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1169478/Vlckova_Berger_Voelkle_stra_clas_SP2013.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1169478/Vlckova_Berger_Voelkle_stra_clas_SP2013.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1169478/Vlckova_Berger_Voelkle_stra_clas_SP2013.pdf?info
Vloženo
Čt 27. 3. 2014 15:03, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
  • osoba Dana Nesnídalová, učo 831
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
  • osoba Dana Nesnídalová, učo 831
Atributy
 

Vlckova_Berger_Voelkle_stra_clas_SP2013.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1169478/Vlckova_Berger_Voelkle_stra_clas_SP2013.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1169478/Vlckova_Berger_Voelkle_stra_clas_SP2013.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
683,8 KB
Hash md5
d92f5cd8847cd9abbcc9ef2cfa0b211f
Vloženo
Čt 27. 3. 2014 15:03

Vlckova_Berger_Voelkle_stra_clas_SP2013.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1169478/Vlckova_Berger_Voelkle_stra_clas_SP2013.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1169478/Vlckova_Berger_Voelkle_stra_clas_SP2013.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
37,5 KB
Hash md5
622aaef34f9ba01cf4b1930a5c9371d0
Vloženo
Čt 27. 3. 2014 15:05
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 22. 7. 2024 01:23