REMSOVÁ, Lenka. Divadlo utlačovaných a jeho edukační potenciál pro sociálně znevýhodněné skupiny. In Remsová Lenka, Dušan Klapko et al. Výzkumný exkurz do dramatické výchovy. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2013, s. 75-93. dramatická výchova. ISBN 978-80-210-6651-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Divadlo utlačovaných a jeho edukační potenciál pro sociálně znevýhodněné skupiny
Název anglicky Theatre´s of The Oppressed educational potencial for Social Disadvantage Group
Autoři REMSOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Výzkumný exkurz do dramatické výchovy, od s. 75-93, 19 s. dramatická výchova, 2013.
Nakladatel PdF MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072649
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6651-9
Klíčová slova česky Divadlo utlačovaných; dramatická výchova; sociální znevýhodnění; kritický participační akční výzkum; ústavní péče; vzdělávání
Klíčová slova anglicky Theatre of The oppressed; Social Disadvantage; Critical Participatory Action Research; Institutional Care; Education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: MgA. Lenka Polánková, Ph.D., učo 70805. Změněno: 20. 4. 2014 18:37.
Anotace
Kapitola upozorňuje na možnosti vzdělávání v oblasti sociální pedagogiky skrze prostředky dramatického umění. Představuje metodou divadla utlačovaných jako východisko kritického a participačního akčního výzkumu. Na podkladě teoretického rámce pedagogiky utlačovaných kapitola poukazuje na možnosti uplatnění této metody vedoucí k osobnostnímu rozvoji směrem k tzv. empowerment tedy zmocnění, uvědomění si vlastní životní situace, zodpovědnosti za ni a vlastních práv a síly k její transformaci směrem k pozitivnímu utváření vlastního života také v rámci školního kurikula.
Anotace anglicky
Chapter highlights the educational opportunities in the field of social education through the means of Dramatic Art. Represents the method Theatre of the Oppressed as the basis of a critical and participatory action research. Based on the theoretical framework of pedagogy of the oppressed chapter highlights the possibilities of this method leading to personal development towards the empowerment thus empowerment, awareness of your own life situation, and responsibility for her own rights and powers to its transformation to positively shape their own lives also in within the school curriculum.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 9. 2024 19:18