PAVLÍČKOVÁ, Lenka. Dovednosti v matematice u žáků s dyskalkulií: ověření výzkumného nástroje a výsledky výzkumu (Skills in mathematics of pupils with dyscalculia: verification of research tool and research results). In Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 187-207. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33. ISBN 978-80-210-6677-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dovednosti v matematice u žáků s dyskalkulií: ověření výzkumného nástroje a výsledky výzkumu
Name (in English) Skills in mathematics of pupils with dyscalculia: verification of research tool and research results
Authors PAVLÍČKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům, p. 187-207, 21 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33, 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072683
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6677-9
Keywords (in Czech) didaktický test; dyskalkulie; matematika
Keywords in English didactic test; dyscalculia; mathematics
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Pavlíčková, Ph.D., učo 104296. Changed: 18/3/2014 19:16.
Abstract
Kapitola se zaměřuje na odlišnosti v úrovni osvojených dovedností v matematice u žáka s dyskalkulií a u žáků bez dyskalkulie. Prezentujeme zde postup ověřování výzkumného nástroje, kterým byl didaktický test, a hlavní i dílčí výsledky výzkumného šetření, které se zaměřují na dovednosti žáka v matematice.
Abstract (in English)
The chapter focuses on the differences in the level of skills in mathematics by pupils with dyscalculia and pupils without dyscalculia. We present the verification procedure of a research tool, which was didactic test, and the main and partial results of the research that focus on student skills in mathematics.
Links
MUNI/A/0706/2012, interní kód MUName: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2013)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 27/5/2024 02:07