CHOVANEC, Jan a Marta DYNEL. Researching interactional forms and participant structures in public and social media. In Dynel, Marta and Jan Chovanec (eds.). Participation in Public and Social Media Interactions. 1. vyd. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins, 2015, s. 1-23. Pragmatics and Beyond New Series 256. ISBN 978-90-272-5661-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1075/pbns.256.01cho.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Researching interactional forms and participant structures in public and social media
Název česky Formy interakce a participace ve veřejných a sociálních médiích
Autoři CHOVANEC, Jan a Marta DYNEL.
Vydání 1. vyd. Amsterdam and Philadelphia, Participation in Public and Social Media Interactions, od s. 1-23, 23 s. Pragmatics and Beyond New Series 256, 2015.
Nakladatel John Benjamins
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-90-272-5661-4
Doi http://dx.doi.org/10.1075/pbns.256.01cho
Klíčová slova česky pragmatika; mediální studia; analýza diskurzu; participační rámce; Erving Goffman; sociální média; interakční pragmatika; mediální diskurz; YouTube; Twitter; online media; humor; sitcom; filmový a televizní diskurz
Klíčová slova anglicky Pragmatics; linguistics; media studies; discourse analysis; participation framework; Erving Goffman; social media; interactional pragmatics; media discourse; YouTube; Twitter; online media; humour; sitcom; film discourse; telecinematic discourse
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D., učo 463. Změněno: 3. 1. 2016 19:32.
Anotace
Adopting the perspective of pragmatics of interaction, this chapter considers how existing models of participation fit new modes of communication, looking at the interface between participation frameworks and various interactional practices not only in public media discourses but also in some of the new social media that appeared with the advent of technology-mediated communication (TMC). It provides the theoretical points of departure for further analysis, as grounded in Erving Goffman's theory.
Anotace česky
Tento text rozebírá teoretická východiska pro analýzu participace v nových formách interpersonální a veřejné komunikace, které jsou zprostředkovávány moderními technologiemi (tzv. "technology-mediated communication", TMC). Všímá si především dvojitého rámce komunikace, který vychází z pojetí komunikačních rámců E. Goffmana, a jeho aplikace na nové formy komunikace.
Návaznosti
MUNI/A/1246/2014, interní kód MUNázev: Nové směry v anglofonním jazykovědném a literárním výzkumu III (Akronym: NDALLR3)
Investor: Masarykova univerzita, Nové směry v anglofonním jazykovědném a literárním výzkumu III, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 5. 2024 08:41