Lékařská latina netradičně (inovace výukových materiálů pro studenty nelékařských oborů)
POŘÍZKOVÁ, Kateřina. Lékařská latina netradičně (inovace výukových materiálů pro studenty nelékařských oborů). In LATINITAS MEDICA (sdílení zkušeností a inovace výuky lékařské terminologie, dějiny jazyka medicíny). 2014. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Lékařská latina netradičně (inovace výukových materiálů pro studenty nelékařských oborů) |
Název anglicky | Teaching Medical Latin Alternatively (innovations in teaching methods for students of Bachelor programme) |
Autoři | POŘÍZKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | LATINITAS MEDICA (sdílení zkušeností a inovace výuky lékařské terminologie, dějiny jazyka medicíny), 2014. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14640/14:00075207 |
Organizační jednotka | Centrum jazykového vzdělávání |
Klíčová slova česky | Latinská lékařská terminologie; Inovace výuky a testování lékařské latiny; Jazyk pro specifické účely |
Klíčová slova anglicky | Latin Medical Terminology; Innovations in Medical Latin Teaching; Language for Specific Purposes |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 31. 3. 2015 14:24. |
Anotace |
---|
Cílem prezentace je představit inovované výukové materiály latinsko-řecké lékařské terminologie, které jsou určeny studentům nelékařských oborů LF MU. Koncepce výukových materiálů je z hlediska výběru a rozvržení gramatických a lexikálních jevů mírně odlišná od tradičního modelu. Autoři vzhledem k nízké časové dotaci předmětu upřednostnili důraz na frekventované či pro daný obor specifické termíny. Materiály vznikají v interdisciplinární spolupráci s odborníky z lékařského prostředí (především anatomy a klinickými lékaři) a výběru lexika i jednotlivých gramatických jevů předcházela analýza korpusu autentických klinických diagnóz z elektronických chorobopisů fakultních nemocnic v Praze a Brně. |
Anotace anglicky |
---|
The aim of the presentation is to introduce innovative teaching materials of Latin and Greek medical terminology (for students of Bachelor programmes at the Faculty of Medicine of Masaryk University). The concept of the teaching materials is slightly different from the traditional model as far as the excerption and organization of the grammatical and lexical phenomena are concerned. The authors focus on frequent and specific collocation terms and on the statistical analysis of the corpus of authentic clinical diagnoses provided by teaching hospitals in Prague and Brno. The teaching materials have been created within interdisciplinary cooperation with medical experts (anatomy, clinical medicine). |
Návaznosti | |
---|---|
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MU | Název: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT) |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání |
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 21:47