Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1173533, author = {Zounek, Jiří and Juhaňák, Libor and Staudková, Hana}, booktitle = {Současná škola - "Dílna lidskosti"?, Uherský Brod, 27.-28. března 2014}, keywords = {learning; youth; digital technologies; learning lives}, language = {cze}, title = {Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu „learning lives“}, year = {2014} }
TY - CONF ID - 1173533 AU - Zounek, Jiří - Juhaňák, Libor - Staudková, Hana PY - 2014 TI - Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu „learning lives“ KW - learning KW - youth KW - digital technologies KW - learning lives N2 - Digitální média pronikla v posledních letech velmi intenzivně do každodenního života velké části obyvatel dnešního světa. Mládež tak vyrůstá v prostředí, v němž jsou digitální technologie běžně dostupné a jejich využívání je mladými lidmi považováno za zcela přirozenou součást jejich života. V sociálně-vědním výzkumu se však tradičně studuje „školní vzdělávání“ na jedné straně a „využívání digitálních médií“ na straně druhé jako dva oddělené světy. Vytváří se tak mezera mezi oběma tématy či svého druhu „světy“, a to i mezera v empirickém poznání tohoto komplexního tématu. Je ale zřejmé, že mládež se jako učící se subjekty pohybuje v různých kontextech učení a prostředích, ať už máme na mysli fyzické či online, školní i mimoškolní, přičemž jde o neustálý „proud aktivit“. Vyvstává tedy naléhavá potřeba „překročit“ tradiční koncepci odděleného formálního a informálního učení i tradičně chápané gramotnosti. Je tedy nutné rozvíjet nové výzkumné přístupy, které budou schopny zachytit zmíněnou kulturní komplexnost, abychom tak mohli plně pochopit role médií v životě mládeže. Nové výzkumné postupy rovněž umožní porozumět přístupům dnešní mládeže k učení, ale také ke vzdělávání obecně. Jedním z nových a inspirativních přístupů ke zkoumání problematiky digitálních médií v životě a zejména učení mládeže je koncept „learning lives“. V příspěvku autoři představí tento v českém prostředí prakticky neznámí přístup k výzkumu učení mládeže, představí jeho teoretické i metodologické „zázemí“. Na příkladech pak autoři ukáží některé realizované výzkumy a jejich výsledky. ER -
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK a Hana STAUDKOVÁ. Výzkum učení mládeže v digitální éře založený na konceptu „learning lives“. In \textit{Současná škola - ''Dílna lidskosti''?, Uherský Brod, 27.-28. března 2014}. 2014.
|