LUKÁŠOVÁ, Růžena a Tomáš URBÁNEK. Bank Image Structure: The Relationship to Consumer Behaviour. Journal of Competitiveness. roč. 6, č. 1, s. 18-35. ISSN 1804-171X. doi:10.7441/joc.2014.01.02. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Bank Image Structure: The Relationship to Consumer Behaviour
Název česky Struktura image banky: vztah ke spotřebilteskému chování
Autoři LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš URBÁNEK (203 Česká republika).
Vydání Journal of Competitiveness, 2014, 1804-171X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/14:00075246
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.7441/joc.2014.01.02
UT WoS 000435293800002
Klíčová slova česky marketing finančích služeb; image bank; struktura image
Klíčová slova anglicky financial services marketing; bank image; image structure
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Nikol Zachovalová Barochová, učo 179010. Změněno: 7. 4. 2015 11:30.
Anotace
This paper presents the results of a study of the relationship between the bank image, its structure as a reflection in the minds of individuals and behavioural tendencies in relation to banks. Attitudinal scales were used to identify the contents of the particular banks’ image. The structure of the image was identified by means of factor analysis. The study found that the respondents’ behavioural tendencies, i.e. their willingness to be a client of or to recommend a particular bank, are related to different content components of particular banks and mainly to respondents’ needs. Based on the results, the study identifies the danger that the results of the bank image analysis can be misinterpreted if the respondents’ relationship to the bank is underestimated.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 20:07