2014
Bank Image Structure: The Relationship to Consumer Behaviour
LUKÁŠOVÁ, Růžena a Tomáš URBÁNEKZákladní údaje
Originální název
Bank Image Structure: The Relationship to Consumer Behaviour
Název česky
Struktura image banky: vztah ke spotřebilteskému chování
Autoři
LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš URBÁNEK (203 Česká republika)
Vydání
Journal of Competitiveness, 2014, 1804-171X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/14:00075246
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
UT WoS
000435293800002
Klíčová slova česky
marketing finančích služeb; image bank; struktura image
Klíčová slova anglicky
financial services marketing; bank image; image structure
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2015 11:30, Mgr. et Mgr. Nikol Zachovalová Barochová
Anotace
V originále
This paper presents the results of a study of the relationship between the bank image, its structure as a reflection in the minds of individuals and behavioural tendencies in relation to banks. Attitudinal scales were used to identify the contents of the particular banks’ image. The structure of the image was identified by means of factor analysis. The study found that the respondents’ behavioural tendencies, i.e. their willingness to be a client of or to recommend a particular bank, are related to different content components of particular banks and mainly to respondents’ needs. Based on the results, the study identifies the danger that the results of the bank image analysis can be misinterpreted if the respondents’ relationship to the bank is underestimated.