J 2014

Bank Image Structure: The Relationship to Consumer Behaviour

LUKÁŠOVÁ, Růžena a Tomáš URBÁNEK

Základní údaje

Originální název

Bank Image Structure: The Relationship to Consumer Behaviour

Název česky

Struktura image banky: vztah ke spotřebilteskému chování

Autoři

LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš URBÁNEK (203 Česká republika)

Vydání

Journal of Competitiveness, 2014, 1804-171X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/14:00075246

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

UT WoS

000435293800002

Klíčová slova česky

marketing finančích služeb; image bank; struktura image

Klíčová slova anglicky

financial services marketing; bank image; image structure

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2015 11:30, Mgr. et Mgr. Nikol Zachovalová Barochová

Anotace

V originále

This paper presents the results of a study of the relationship between the bank image, its structure as a reflection in the minds of individuals and behavioural tendencies in relation to banks. Attitudinal scales were used to identify the contents of the particular banks’ image. The structure of the image was identified by means of factor analysis. The study found that the respondents’ behavioural tendencies, i.e. their willingness to be a client of or to recommend a particular bank, are related to different content components of particular banks and mainly to respondents’ needs. Based on the results, the study identifies the danger that the results of the bank image analysis can be misinterpreted if the respondents’ relationship to the bank is underestimated.