MRÁZKOVÁ, Kateřina a Eduard HOFMANN. The level of map skills development of elementary school pupils. In Hana Svobodvá. Geography and Geoinformatics: Challenge for Practise and Education. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 188-194. ISBN 978-80-210-5799-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The level of map skills development of elementary school pupils
Autoři MRÁZKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Eduard HOFMANN (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, Geography and Geoinformatics: Challenge for Practise and Education, od s. 188-194, 7 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00072837
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5799-9
UT WoS 000324279700023
Klíčová slova anglicky gender; geographical framework; grade; maps; map skills
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D., učo 129111. Změněno: 1. 4. 2014 14:50.
Anotace
Maps belong to the most useful aids in geography teaching. They enable teachers to show distant and unknown places on the earth. But, maps are not used only to finding rivers, cities or states. First of all, maps are the worth source of information. To pupils could find out or take out the information from the map, they must develop their map skills - map reading, map analysing nad map interpretation. The paper presents the results of pretest focused on the leve of development of map skills by pupils attending basic school. Geographical framework was used as a research tool. It consists of geographical tasks focused on the map skills. Separate tasks goes along with the map skills presented in the Map Skills Model. The result show the siginificant influence of grade. The influence of gender was not proved.
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 08:46