BARTOŇOVÁ, Miroslava. The Reading Process and its Regularities in Teaching Pupils with Dyslexia. In PROCHÁZKOVÁ, L., SOCHOR, P. et al. Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit Behinderung: Internationale Perspektiven. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 53-62. ISBN 978-80-210-6637-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Reading Process and its Regularities in Teaching Pupils with Dyslexia
Název česky Proces čtení a jeho zákonitosti ve výuce žáků s dyslexií
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit Behinderung: Internationale Perspektiven. od s. 53-62, 10 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072954
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6637-3
Klíčová slova česky specifické poruchy učení (obtíže); žáci s dyslexií;proces čtení; porozumění; fonologie; cit pro jazyk; vzdělávání; metakognice; strategie
Klíčová slova anglicky specific learning disabilities (difficulties); pupils with dyslexia; the process of reading; comprehension; phonology; feel for the language; education; metacognition; strategies
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 10. 4. 2014 15:30.
Anotace
The chapter presents information on learning to read in pupils with dyslexia. We perceive this issue from the perspective of the acquisition of cognitive and metacognitive strategies. We also focus on the defi nition of basic skills such as the process of reading comprehension, phonological information processing, and acquisition of a feel for the language. The chapter contains the analyses of some foreign approaches and programmes in the acquisition of basic strategies in the learning process with specifi c examples of good practice.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 01:53