VÍTKOVÁ, Marie. Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education – Final Year of the Research Project. In PROCHÁZKOVÁ, L., SOCHOR, P. et al. Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit Behinderung: Internationale Perspektiven. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 5-9. ISBN 978-80-210-6637-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education – Final Year of the Research Project
Název česky Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - Závěrečný rok výzkumného záměru
Autoři VÍTKOVÁ, Marie.
Vydání 1. vydání. Brno, Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit Behinderung: Internationale Perspektiven. od s. 5-9, 5 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6637-3
Klíčová slova česky žák; speciální vzdělávací potřeby; Rámcový vzdělávací program pro základního vzdělání; školní vzdělávací program; inkluzivní vzdělávání; inkluzivní podmínky; výzkumné týmy
Klíčová slova anglicky pupil; special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education; school educational programme; inclusive education; inclusive conditions; research teams
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 11. 4. 2014 12:58.
Anotace
The chapter presents the research project (MSM0021622443) Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (FEP BE) (the principal investigator was Prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.) and the participating research teams. The research project involves basic, long term (2007–2013) and intensive research. From the methodological point of view, there were two main dimensions (strategies): the monographic one and the statistical one. The research project was carried out as qualitative research within the monographic procedure; its result is an episteme for the empirical type of research. The main objective is to formulate the theoretical foundation of the problem, carry out an analysis of the available materials and produce comparative studies with foreign countries. The research project was methodologically diversifi ed into various areas. The goal of the research investigations was systematic creative activity in the area of inclusion of pupils with special needs in basic schools with the aim of gradually implementing FEP BE. The research outcomes are gradually presented at conferences and in publications.
Anotace česky
V kapitole je prezentován Výzkumný záměr (MSM0021622443) Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož řešitelem byla prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. a výzkumné týmy. Výzkumný záměr byl koncipován jako výzkum základní, dlouhodobý (2007-2013) a intenzivní. Z metodologického hlediska se jednalo o dvě dimenze (strategie) řešení problému, o dimenzi monografickou a statistickou. V rámci monografické procedury byl výzkum řešen jako kvalitativní, výsledkem je vytvoření epistémé pro empirický výzkum. Předmětem zájmu je formulovat teoretický fundament zkoumaného problému, provést analýzu dostupných materiálů a zpracovat komparativní studie se zahraničím. V rámci statistické procedury se VZ metodologicky diferencoval do oblastí. Předmětem bádání byla systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními potřebami v základní škole s důrazem na postupnou implementaci RVP ZV. Výstupy výzkumů jsou postupně prezentovány na konferencích a v publikacích.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 00:39