PANČOCHA, Karel a Helena VAĎUROVÁ. Česká veřejnost a inkluzivní vzdělávání. In SLEPIČKOVÁ, L. a K. PANČOCHA. Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 9-31. ISBN 978-80-210-6688-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Česká veřejnost a inkluzivní vzdělávání
Název česky Česká veřejnost a inkluzivní vzdělávání
Název anglicky Czech Public And Inclusive Education
Autoři PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Helena VAĎUROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors. od s. 9-31, 23 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072961
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6688-5
Klíčová slova česky Inkluzivní vzdělávání; postoje; veřejnost; hypotéza kontaktu
Klíčová slova anglicky Inclusive education; attitudes; public; contact hypothesis
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 23. 4. 2014 13:20.
Anotace
Kapitola představuje současné pojetí inkluzivního vzdělávání a zabývá se rozporem mezi deklarovaným směřováním k inkluzi a realitou segregovaného školství. Výzkumné šetření se zaměřilo na postoje české veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání, které mohou působit jako bariéra při vzdělávání všech žáků v běžné škole. Respondenti (N = 1803) se vyjadřovali ke dvanácti tezím ideově vycházejícím ze škály sociální distance. Výsledky naznačují, že postoje veřejnosti jsou ovlivněny socio-demografickými charakteristikami respondentů, intenzitou kontaktu s jedinci s postižením a znalosti/schopnostmi, které se týkají osob s postižením.
Anotace anglicky
The chapter presents current issues and understanding of inclusive education and contrasts declared inclusive policies and reality of segregated education. The research focuses on attitudes of the Czech general public attitudes towards inclusive education, as negative attitudes may serve as a barrier of education for all children in mainstream school. The respondents (N= 1803) expressed their position to twelve statements, which were inspired by the social distance scale. The results show that attitudes of the general public vary according to socio-demographic characteristics of the respondents and their contact and knowledge about people with disabilities.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:59