t 2013

Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit Behinderung: Internationale Perspektiven.

PROCHÁZKOVÁ, Lucie a Pavel SOCHOR

Základní údaje

Originální název

Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit Behinderung: Internationale Perspektiven.

Název česky

Podpora lidí se speciálními potřebami: mezinárodní perspektivy

Název anglicky

Support of People with Special Needs: International Perspectives

Vydání

1. vydání. Brno, 138 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Editorství odborné knihy

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6637-3

Klíčová slova česky

podpora; jedinci s postižením; speciální potřeby; pracovní místo; škola; pracovní zkušenosti; inkluze; dyslexie; strategie ve čtení; ochrana dětí; stigmatizace; umělecká tvorba; vzdělávání

Klíčová slova anglicky

support; individuals with disability; special needs; workplace; school; working experiences; inclusion; dyslexia; reading strategies; child protection; stigma; art creation; education

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 5. 2014 11:14, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Der Schwerpunkt des Buches liegt in der Förderung von Menschen mit Behinderung in einigen Ländern. Die Aufmerksamkeit wird folgenden Themen geschenkt: Strategien in der Bildung, Beschäftigung und Arbeitserfahrungen von Menschen mit Behinderung und Benachteiligung, Stigmatisierung aufgrund von Behinderung, Lebensbedingungen oder institutioneller Betreuung und Kunst als Möglichkeit für Selbstäußerung und Entwicklung. Das Hauptthema ist die Teilhabe von Menschen mit Behinderung am Leben in der Gesellschaft und Bedingungen, die dazu beitragen. Im Buch werden die Situationen in verschiedenen Ländern zusammen mit Ergebnisse aus Forschungsstudie dargestellt.

Česky

Tato monografie je zaměřena na podporu osob se speciálními potřebami v několika zemích. Pozornost je věnována vzdělávání a strategiím při vzdělávání, uplatnění na trhu práce a pracovním zkušenostem osob s postižením či znevýhodněním. Dále se některé kapitoly zaměřují na stigmatizaci vznikající z důvodu postižení, životních podmínek či institucionální péči a uměleckou tvorbu jako možnost (sebe)vyjádření a rozvoje. Hlavním tématem monografie je participace osob s postižením na životě ve společnosti a podmínky, jak k ní přispět. Situace v různých zemích je zde znázorněna společně s výsledky výzkumných studií.

Anglicky

This book focuses on the support of people with special needs in several countries. Attention is given to education and strategies in it, employment and working experiences of people with disabilities and disadvantage. Further on, some chapters concentrate on labelling (stigma) arising on the basis of disability, living conditions or institutional care and art creation as a possibility of (self-)expression and development. The main topic of this book is the participation of people with disabilities in the life in society and the conditions which can contribute to it. The situations in several countries together with the results of the research studies are presented here.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání