VRUBEL, Martin. Management škol a inkluze ve vzdělávání. In SLEPIČKOVÁ, L. a K. PANČOCHA. Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 59-76. ISBN 978-80-210-6688-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Management škol a inkluze ve vzdělávání
Název česky Management škol a inkluze ve vzdělávání
Název anglicky School Management And Inclusive Education
Autoři VRUBEL, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors. od s. 59-76, 18 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072965
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6688-5
Klíčová slova česky management školy; inkluzivní vzdělávání; základní škola; střední škola; postoje; bariéry; facilitátory; zdravotní postižení; zrakové postižení
Klíčová slova anglicky school management; inklusive education; basic school; high school; attitudes; barriers; facilitator; dissability; visual impairment
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 23. 4. 2014 13:21.
Anotace
Kapitola se zaměřuje na zkoumání a prezentaci postojů managementu základních a středních škol. Vzhledem k tomu, významným trendem, který posunuje lidské vědění kupředu, je mezioborový pohled na zkoumané skutečnosti se v rámci kapitoly věnujeme interdisciplinárnímu pohledu na zdravotní postižení. Na základě výsledků výzkumu se zamýšlíme nad tím, proč je managementu škol blízký tzv. medicínský modle pojetí zdravotního postižení. Kromě tohoto se věnujeme postojům managementu škol k facilitátorům inkluzivního vzdělávání včetně vývoje vnímání důležitosti jednotlivých facilitátorů v prostředí základních a středních škol. Výzkum probíhal metodou kvantitativního sběru dat pomocí online dotazníku. Výzkumnou jednotkou byl ředitel a ředitelka základních škol a středních škol v Pardubickém kraji. Následně došlo k analýze získaných dat vypovídajících o vnímání facilitátorů a predikci možnosti integrace žáka pouze na základě určitého druhu zrakového postižení.
Anotace anglicky
The chapter focuses on research and presentation of attitudes of primary and secondary school management. As the trends pushing forward scientific knowledge are multidisciplinary, we consider disability from perspectives of different scientific fields. Based on the results of our research; we try to find out why is the medical model predominant within the school management personnel. Further, we look at management attitudes towards facilitators of inclusive education including perceptions of importance of specific facilitators in primary and secondary schools. We used quantitative approach, specifically on-line questionnaire. The research has been conducted among principals of primary and secondary schools in Pardubice region. After collecting the data we analyzed management’s perceptions of facilitators and predictions of possible integration of students with different types of visual impairments.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 00:05