DYNEL, Marta a Jan CHOVANEC. Participation in Public and Social Media Interactions. 1. vyd. Amsterdam: John Benjamins. 285 s. Pragmatics and Beyond. New Series, 256. ISBN 978-90-272-5661-4. doi:10.1075/pbns.256. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Participation in Public and Social Media Interactions
Název česky Participace a interakce ve veřejných a sociálních médiích
Autoři DYNEL, Marta (616 Polsko) a Jan CHOVANEC (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Amsterdam, 285 s. Pragmatics and Beyond. New Series, 256, 2015.
Nakladatel John Benjamins
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00082010
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-90-272-5661-4
Doi http://dx.doi.org/10.1075/pbns.256
Klíčová slova česky pragmatika; mediální studia; analýza diskurzu; participační rámce; Erving Goffman; sociální média; interakční pragmatika; mediální diskurz; YouTube; Twitter; online media; humor; sitcom; filmový a televizní diskurz
Klíčová slova anglicky Pragmatics; linguistics; media studies; discourse analysis; participation framework; Erving Goffman; social media; interactional pragmatics; media discourse; YouTube; Twitter; online media; humour; sitcom; film discourse; telecinematic discourse
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 4. 4. 2016 10:11.
Anotace
This book deals with participation frameworks in modern social and public media. It brings together several cutting-edge research studies that offer exciting new insights into the nature and formats of interpersonal communication in diverse technology-mediated contexts. Some papers introduce new theoretical extensions to participation formats, while others present case studies in various discourse domains spanning public and private genres. Adopting the perspective of the pragmatics of interaction, these contributions discuss data ranging from public, mass-mediated and quasi-authentic texts, fully staged and scripted textual productions, to authentic, non-scripted private messages and comments, both of a permanent and ephemeral nature. The analyses include news interviews, online sports reporting, sitcoms, comedy shows, stand-up comedies, drama series, institutional and personal blogs, tweets, follow-up YouTube video commentaries, and Facebook status updates.
Anotace česky
Tato publikace se zabývá participačními rámci v moderních mediích. Jednotlivé kapitoly knihy zahrnují výzkumné studie předních mezinárodních odborníků v oboru, kteří se zabývají interpersonální komunikací v různých moderních médiích. Autoři vycházejí z metodologie interakční pragmatiky. Ve svých příspěvcích se zabývají veřejnými médii, masmédii i sociálními sítěmi, tj. formami komunikace veřejné i soukromé a spontánní i předem připravené. Materiál k analýze autoři čerpají z televizních interview, internetového sportovního zpravodajství, sitcomů, komediálních i vážných seriálů, institucionálních i soukromých blogů, tweetů, videokomentářů na YouTube a statusových updatů na Facebooku.
Návaznosti
ROZV/24/FF/KAA3/2014, interní kód MUNázev: Stimulace VaV výkonu Filozofické fakulty - Chovanec
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Stimulace VaV výkonu Filozofické fakulty - Chovanec
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 00:12