POLEDŇOVÁ, Ivana, Zdenka STRÁNSKÁ a Hana NIEDOBOVÁ. Achievement motivation of secondary school students in relation to their social position in the class. Problems of Psychology in the 21st Century. Lithuania: Scientia Socialis, 2014, Vol. 8, No.1, s. 61-70. ISSN 2029-8587.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Achievement motivation of secondary school students in relation to their social position in the class
Autoři POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí), Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika, domácí) a Hana NIEDOBOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Problems of Psychology in the 21st Century, Lithuania, Scientia Socialis, 2014, 2029-8587.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Litva
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/14:00073604
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky achievement motivation; social position; sociometry
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 9. 12. 2016 10:02.
Anotace
The research is based on theoretical presumptions that social climate and relationships in class can influence students achievement motivation . We used sociometric questionnaire and projective method TAT in McClelland´s adaptation using Heckhausen´s content-analytical clue. The relation between social position in class and achievement motivation was proved only partly. Affection in class was not in relation with achievement motivation, neither in detailed point of view with both achievement motives. Influence in class was in slight negative relation with achievement motivation, especially with motive to achieve success. Analyze of relations between extreme students position and achievement motives showed next possibilities of research.
Návaznosti
GAP407/11/1272, projekt VaVNázev: Výkonová motivace rozumově nadaných studentů s dyslexií ? základní determinanty a proměny v období adolescence a časné dospělosti
Investor: Grantová agentura ČR, Výkonová motivace rozumově nadaných studentů s dyslexií – základní determinanty a proměny v období adolescence a časné dospělosti
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 04:33