2014
Achievement motivation of secondary school students in relation to their social position in the class
POLEDŇOVÁ, Ivana; Zdenka STRÁNSKÁ a Hana NIEDOBOVÁZákladní údaje
Originální název
Achievement motivation of secondary school students in relation to their social position in the class
Autoři
POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí); Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika, domácí) a Hana NIEDOBOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Problems of Psychology in the 21st Century, Lithuania, Scientia Socialis, 2014, 2029-8587
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Litva
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/14:00073604
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
achievement motivation; social position; sociometry
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 12. 2016 10:02, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Anotace
V originále
The research is based on theoretical presumptions that social climate and relationships in class can influence students achievement motivation . We used sociometric questionnaire and projective method TAT in McClelland´s adaptation using Heckhausen´s content-analytical clue. The relation between social position in class and achievement motivation was proved only partly. Affection in class was not in relation with achievement motivation, neither in detailed point of view with both achievement motives. Influence in class was in slight negative relation with achievement motivation, especially with motive to achieve success. Analyze of relations between extreme students position and achievement motives showed next possibilities of research.
Návaznosti
| GAP407/11/1272, projekt VaV |
|