ŠEĎOVÁ, Klára, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ a Roman ŠVAŘÍČEK. Troubles with dialogic teaching. Learning, Culture and Social Interaction. roč. 3, č. 4, s. 274-285. ISSN 2210-6561. doi:10.1016/j.lcsi.2014.04.001. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Troubles with dialogic teaching
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí), Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Learning, Culture and Social Interaction, 2014, 2210-6561.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.783
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00073609
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.lcsi.2014.04.001
UT WoS 000345732100004
Klíčová slova anglicky Dialogic teaching; Discussion; Dialogue; Argumentation; Semantic noise
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 19. 4. 2024 12:21.
Anotace
This paper examines dialogic teaching in Czech lower secondary schools and shows how Czech teachers use forms of dialogic teaching in their practice. We understand dialogic teaching as a method that harnesses communication and students’ work with language to promote their activity, deepen their thinking and enrich their understanding (Alexander, 2006). Yet, although Czech teachers praise the benefits of dialogic teaching, they are not capable of fully implementing its forms in their teaching. This paper identifies the basic deficits that accompany attempts at dialogic teaching. These are insufficient emphasis on rational argumentation and semantic noise. The paper concludes by suggesting that it is necessary to further develop the concept of dialogic teaching so that it can be incorporated into everyday teaching.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 04:36