2014
Troubles with dialogic teaching
ŠEĎOVÁ, Klára, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ a Roman ŠVAŘÍČEKZákladní údaje
Originální název
Troubles with dialogic teaching
Autoři
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí), Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Learning, Culture and Social Interaction, 2014, 2210-6561
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.783
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00073609
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000345732100004
Klíčová slova anglicky
Dialogic teaching; Discussion; Dialogue; Argumentation; Semantic noise
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 4. 2024 12:21, Mgr. Michal Petr
Anotace
V originále
This paper examines dialogic teaching in Czech lower secondary schools and shows how Czech teachers use forms of dialogic teaching in their practice. We understand dialogic teaching as a method that harnesses communication and students’ work with language to promote their activity, deepen their thinking and enrich their understanding (Alexander, 2006). Yet, although Czech teachers praise the benefits of dialogic teaching, they are not capable of fully implementing its forms in their teaching. This paper identifies the basic deficits that accompany attempts at dialogic teaching. These are insufficient emphasis on rational argumentation and semantic noise. The paper concludes by suggesting that it is necessary to further develop the concept of dialogic teaching so that it can be incorporated into everyday teaching.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaV |
|