2014
Učební materiály k výuce méně exponovaných témat pro studenty učitelství chemie
POKORNÁ, Petra a Petr PTÁČEKZákladní údaje
Originální název
Učební materiály k výuce méně exponovaných témat pro studenty učitelství chemie
Název anglicky
Learning Materials less Exposed Subjects for Students of Chemistry Teaching
Autoři
POKORNÁ, Petra (203 Česká republika, domácí) a Petr PTÁČEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, XXXII International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM, od s. nestránkováno, 6 s. 2014
Nakladatel
Univerzita Obrany
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00075538
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7231-958-9
Klíčová slova česky
Učební materiál; pedagogické metody; vitaminy
Klíčová slova anglicky
Teaching materials; teaching methods; vitamins
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2015 08:57, Mgr. Petr Ptáček, Ph.D.
V originále
Vyhodnocení výsledků výzkumu provedeného u 100 žáků 9. ročníků na čtyřech základních školách Jihomoravského kraje ukazuje, že v úlohách zaměřených na znalosti, dovednosti a práci s textem bylo z celkového počtu žáků úspěšných maximálně 79 %, průměrně pak 74 % žáků, což je téměř tříčtvrtinová úspěšnost, tedy poměrně vysoká. Na základě výsledků pedagogického výzkumu byl navržen studijní materiál pro výuku problematiky významu a funkce vitaminů v lidském těle pro studenty a učitele chemie, využitelný pro výuku učebního tématu Vitaminy na základních a středních školách. Záměrem tvorby učebního materiálu bylo zkvalitnění výuky a posílení mezipředmětových vazeb v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.
Anglicky
Evaluation of the results of research conducted among 100 students in 9th grade at four elementary schools South Moravian region shows that the tasks focused on knowledge, skills and work with the text of the total number of successful students up to 79% on average and 74% of pupils, which is almost three-quarters percentage, thus relatively high. Based on the results of educational research was designed to study the material for the teaching of the meaning and function of vitamins in the human body for students and tea-chers of chemistry, useful for teaching curriculum topic Vitamins in primary and secondary schools. Plans to create learning material was to improve teaching and strengthening interdis-ciplinary links in accordance with the framework educational program.