D 2014

Učební materiály k výuce méně exponovaných témat pro studenty učitelství chemie

POKORNÁ, Petra a Petr PTÁČEK

Základní údaje

Originální název

Učební materiály k výuce méně exponovaných témat pro studenty učitelství chemie

Název anglicky

Learning Materials less Exposed Subjects for Students of Chemistry Teaching

Autoři

POKORNÁ, Petra (203 Česká republika, domácí) a Petr PTÁČEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, XXXII International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM, od s. nestránkováno, 6 s. 2014

Nakladatel

Univerzita Obrany

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00075538

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7231-958-9

Klíčová slova česky

Učební materiál; pedagogické metody; vitaminy

Klíčová slova anglicky

Teaching materials; teaching methods; vitamins

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2015 08:57, Mgr. Petr Ptáček, Ph.D.

Anotace

V originále

Vyhodnocení výsledků výzkumu provedeného u 100 žáků 9. ročníků na čtyřech základních školách Jihomoravského kraje ukazuje, že v úlohách zaměřených na znalosti, dovednosti a práci s textem bylo z celkového počtu žáků úspěšných maximálně 79 %, průměrně pak 74 % žáků, což je téměř tříčtvrtinová úspěšnost, tedy poměrně vysoká. Na základě výsledků pedagogického výzkumu byl navržen studijní materiál pro výuku problematiky významu a funkce vitaminů v lidském těle pro studenty a učitele chemie, využitelný pro výuku učebního tématu Vitaminy na základních a středních školách. Záměrem tvorby učebního materiálu bylo zkvalitnění výuky a posílení mezipředmětových vazeb v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.

Anglicky

Evaluation of the results of research conducted among 100 students in 9th grade at four elementary schools South Moravian region shows that the tasks focused on knowledge, skills and work with the text of the total number of successful students up to 79% on average and 74% of pupils, which is almost three-quarters percentage, thus relatively high. Based on the results of educational research was designed to study the material for the teaching of the meaning and function of vitamins in the human body for students and tea-chers of chemistry, useful for teaching curriculum topic Vitamins in primary and secondary schools. Plans to create learning material was to improve teaching and strengthening interdis-ciplinary links in accordance with the framework educational program.