Detailed Information on Publication Record
2014
Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům
JANÍK, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁBasic information
Original name
Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům
Name (in English)
School education: from contexts to results
Authors
Edition
Brno, 263 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33, 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6823-0
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-6823-2014
Keywords (in Czech)
podmínky; kurikulum; aktéři; procesy; výsledky
Keywords in English
contexts; curriculum; participants; processes; results
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 24/2/2015 16:32, Mgr. Jana Dykastová
V originále
V knize jsou rozpracovány teoretické rámce a výzkumné nástroje umožňující realizovat výzkum v různých oblastech školního vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy a výsledky. V jednotlivých kapitolách jsou řešena témata jako inkluze ve vzdělávání, klima třídy, kvalita učebnic, komparativní výzkum kurikulárních dokumentů, motivace v procesu autoregulace učení, rozvíjení kompetence k učení, prekoncepty a miskoncepty žáků, postoje učitelů k environmentální problematice a další.
In English
The book introduces theoretical background and research instruments for research into various areas of school education: contexts, curriculum, participants, processes and results. Individual chapters discuss topics such as inclusive education, classroom climate, quality of textbooks, comparative research of curricular documents, motivation in the process of self-regulated learning, developing of learning to learn, pupils’ preconceptions and misconceptions, teachers’ attitudes towards environmental issues etc.
Links
MUNI/A/0706/2012, interní kód MU |
|