B 2014

Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům

JANÍK, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ

Basic information

Original name

Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům

Name (in English)

School education: from contexts to results

Edition

Brno, 263 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33, 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6823-0

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-6823-2014

Keywords (in Czech)

podmínky; kurikulum; aktéři; procesy; výsledky

Keywords in English

contexts; curriculum; participants; processes; results

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 24/2/2015 16:32, Mgr. Jana Dykastová

Abstract

V originále

V knize jsou rozpracovány teoretické rámce a výzkumné nástroje umožňující realizovat výzkum v různých oblastech školního vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy a výsledky. V jednotlivých kapitolách jsou řešena témata jako inkluze ve vzdělávání, klima třídy, kvalita učebnic, komparativní výzkum kurikulárních dokumentů, motivace v procesu autoregulace učení, rozvíjení kompetence k učení, prekoncepty a miskoncepty žáků, postoje učitelů k environmentální problematice a další.

In English

The book introduces theoretical background and research instruments for research into various areas of school education: contexts, curriculum, participants, processes and results. Individual chapters discuss topics such as inclusive education, classroom climate, quality of textbooks, comparative research of curricular documents, motivation in the process of self-regulated learning, developing of learning to learn, pupils’ preconceptions and misconceptions, teachers’ attitudes towards environmental issues etc.

Links

MUNI/A/0706/2012, interní kód MU
Name: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2013)
Investor: Masaryk University, Category A