p 2014

Když se školy učí

NOVOTNÝ, Petr a Lenka HLOUŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Když se školy učí

Název anglicky

When schools learn

Vydání

konference SVES (programu Studijních návštěv pro odborníky ve vzdělávání), 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

organizační učení; zkušenostní učení; škola

Klíčová slova anglicky

organisational learning; experiential learning; school
Změněno: 20. 10. 2016 22:08, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.

Anotace

V originále

Přenos zkušeností z jednoho prostředí do druhého je komplikovanou otázkou mj. proto, že zkušenosti jsou kontextualizované a spojené s konkrétními aktéry zakotvenými v lokálních podmínkách, v důsledku čehož je výsledek přenosu zkušeností i jeho inovativní potenciál pro rozvoj škol nejistý. Přenositelnost zkušeností včetně tzv. příkladů dobré praxe je tedy vhodným cílem studijních návštěv či stáží, ale současně i tématem, který si zasluhuje výzkumnou pozornost. V příspěvku se zaměříme na přenos zkušeností jako na jeden z procesů organizačního učení, konkrétně na mechanismy spojené s přenosem zkušeností „zvenčí“ do života základních škol. Na základě našeho výzkumu organizačního učení na základních školách pak nabídneme úvahy o tom, které faktory mohou přenos zkušeností do vnitřního života škol usnadnit a jakou roli v tomto přenosu může hrát vedení školy.

Návaznosti

GAP407/10/1197, projekt VaV
Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole