E-learning bez pozlátka: překážky a neporozumění
TRÁVNÍČEK, Jan a Jakub TROJAN. E-learning bez pozlátka: překážky a neporozumění. In Konference MoodleMoot.cz 2014. 2014. ISBN 978-80-263-0717-4. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | E-learning bez pozlátka: překážky a neporozumění |
Název česky | E-learning bez pozlátka: překážky a neporozumění |
Autoři | TRÁVNÍČEK, Jan a Jakub TROJAN. |
Vydání | Konference MoodleMoot.cz 2014, 2014. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | MoodleMoot.cz 2014 |
ISBN | 978-80-263-0717-4 |
Klíčová slova česky | e-learning; technologie; ICT; blended learning; bariéry |
Klíčová slova anglicky | e-learning; technology; blended learning; barriers |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnil: RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D., učo 151236. Změněno: 24. 6. 2014 18:34. |
Anotace |
---|
O e-learningu smýšlí skepticky nezanedbatelný podíl cílových skupin. S využitím literatury a zkušeností ze školství, z neziskové a z korporátní sféry diskutujeme překážky jeho přijetí. K technologickým bariérám řadíme adaptaci na dynamiku sektoru, nároky na počítačovou gramotnost, kompatibilitu i spolehlivost a přeceňování technologií. Ze sociálních úskalí diskutujeme nevýhody virtuální interakce – např. absenci skupinové dynamiky a osobního setkávání, stereotyp rutinních činností, zdravotní a etické riziko, nesoulad s firemní kulturou a finanční náročnost. Řešením může být preference blended learningu na bázi svobodného software. |
Anotace česky |
---|
O e-learningu smýšlí skepticky nezanedbatelný podíl cílových skupin. S využitím literatury a zkušeností ze školství, z neziskové a z korporátní sféry diskutujeme překážky jeho přijetí. K technologickým bariérám řadíme adaptaci na dynamiku sektoru, nároky na počítačovou gramotnost, kompatibilitu i spolehlivost a přeceňování technologií. Ze sociálních úskalí diskutujeme nevýhody virtuální interakce – např. absenci skupinové dynamiky a osobního setkávání, stereotyp rutinních činností, zdravotní a etické riziko, nesoulad s firemní kulturou a finanční náročnost. Řešením může být preference blended learningu na bázi svobodného software. |
Anotace anglicky |
---|
The considerable part of the target groups is skeptical about the e-learning. We discuss obstacles to its adoption using literature and the experience of education, the non-profit and corporate sector. As technological barriers we understand adaptation to sector dynamics, the demands on computer literacy, compatibility and reliability and overestimation of technologies. The core of social difficulties are disadvantages of virtual interaction – such as the absence of group dynamics and personal meetings, the stereotype of routine activities, health and ethical risk, non-compliance with the corporate culture and financial requirements. The solution can be the blended learning based on open source solution. |
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 18:48