a 2014

E-learning bez pozlátka: překážky a neporozumění

TRÁVNÍČEK, Jan a Jakub TROJAN

Základní údaje

Originální název

E-learning bez pozlátka: překážky a neporozumění

Název česky

E-learning bez pozlátka: překážky a neporozumění

Vydání

Konference MoodleMoot.cz 2014, 2014

Další údaje

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-263-0717-4

Klíčová slova česky

e-learning; technologie; ICT; blended learning; bariéry

Klíčová slova anglicky

e-learning; technology; blended learning; barriers

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2014 18:34, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.

Anotace

V originále

O e-learningu smýšlí skepticky nezanedbatelný podíl cílových skupin. S využitím literatury a zkušeností ze školství, z neziskové a z korporátní sféry diskutujeme překážky jeho přijetí. K technologickým bariérám řadíme adaptaci na dynamiku sektoru, nároky na počítačovou gramotnost, kompatibilitu i spolehlivost a přeceňování technologií. Ze sociálních úskalí diskutujeme nevýhody virtuální interakce – např. absenci skupinové dynamiky a osobního setkávání, stereotyp rutinních činností, zdravotní a etické riziko, nesoulad s firemní kulturou a finanční náročnost. Řešením může být preference blended learningu na bázi svobodného software.

Česky

O e-learningu smýšlí skepticky nezanedbatelný podíl cílových skupin. S využitím literatury a zkušeností ze školství, z neziskové a z korporátní sféry diskutujeme překážky jeho přijetí. K technologickým bariérám řadíme adaptaci na dynamiku sektoru, nároky na počítačovou gramotnost, kompatibilitu i spolehlivost a přeceňování technologií. Ze sociálních úskalí diskutujeme nevýhody virtuální interakce – např. absenci skupinové dynamiky a osobního setkávání, stereotyp rutinních činností, zdravotní a etické riziko, nesoulad s firemní kulturou a finanční náročnost. Řešením může být preference blended learningu na bázi svobodného software.