a 2014

Nástroje umožňující kolaborativní práci v LMS Moodle a jejich adaptace v univerzitním prostředí

TROJAN, Jakub a Jan TRÁVNÍČEK

Základní údaje

Originální název

Nástroje umožňující kolaborativní práci v LMS Moodle a jejich adaptace v univerzitním prostředí

Název česky

Nástroje umožňující kolaborativní práci v LMS Moodle a jejich adaptace v univerzitním prostředí

Vydání

Konference MoodleMoot.cz 2014, 2014

Další údaje

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-263-0717-4

Klíčová slova česky

kolaborativní práce; adaptace; participace; modularita; MOODLE

Klíčová slova anglicky

collaborative work; adaptation; participation; modularity; MOODLE

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2014 18:38, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek reflektuje rostoucí zájem o learning management systémy (LMS) pramenící z jejich zvyšující se popularity a na příkladu univerzitního pracoviště demonstruje využití i mimo oblast pedagogického procesu. Právě nasazení LMS i do jiných než vzdělávacích oblastí sbližuje funkcionalitu s jinými systémy, které nejsou primárně pro vzdělávání určeny (např. redakční systémy, systémy pro správu projektů a kolaboraci uživatelů v reálném čase). Zohlednění modulů nesoucích prvky kolaborativní práce uživatelů pak upozorňuje na funkční přesahy a možnosti jejich využití při efektivní participaci sledující společný výstup při týmové práci. Případová studie demonstruje posun v používání LMS do roviny informačního systému fungujícího coby platforma pro síťování školských zařízení.

Česky

Příspěvek reflektuje rostoucí zájem o learning management systémy (LMS) pramenící z jejich zvyšující se popularity a na příkladu univerzitního pracoviště demonstruje využití i mimo oblast pedagogického procesu. Právě nasazení LMS i do jiných než vzdělávacích oblastí sbližuje funkcionalitu s jinými systémy, které nejsou primárně pro vzdělávání určeny (např. redakční systémy, systémy pro správu projektů a kolaboraci uživatelů v reálném čase). Zohlednění modulů nesoucích prvky kolaborativní práce uživatelů pak upozorňuje na funkční přesahy a možnosti jejich využití při efektivní participaci sledující společný výstup při týmové práci. Případová studie demonstruje posun v používání LMS do roviny informačního systému fungujícího coby platforma pro síťování školských zařízení.