2014
Nástroje umožňující kolaborativní práci v LMS Moodle a jejich adaptace v univerzitním prostředí
TROJAN, Jakub a Jan TRÁVNÍČEKZákladní údaje
Originální název
Nástroje umožňující kolaborativní práci v LMS Moodle a jejich adaptace v univerzitním prostředí
Název česky
Nástroje umožňující kolaborativní práci v LMS Moodle a jejich adaptace v univerzitním prostředí
Autoři
Vydání
Konference MoodleMoot.cz 2014, 2014
Další údaje
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
ISBN
978-80-263-0717-4
Klíčová slova česky
kolaborativní práce; adaptace; participace; modularita; MOODLE
Klíčová slova anglicky
collaborative work; adaptation; participation; modularity; MOODLE
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2014 18:38, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.
V originále
Příspěvek reflektuje rostoucí zájem o learning management systémy (LMS) pramenící z jejich zvyšující se popularity a na příkladu univerzitního pracoviště demonstruje využití i mimo oblast pedagogického procesu. Právě nasazení LMS i do jiných než vzdělávacích oblastí sbližuje funkcionalitu s jinými systémy, které nejsou primárně pro vzdělávání určeny (např. redakční systémy, systémy pro správu projektů a kolaboraci uživatelů v reálném čase). Zohlednění modulů nesoucích prvky kolaborativní práce uživatelů pak upozorňuje na funkční přesahy a možnosti jejich využití při efektivní participaci sledující společný výstup při týmové práci. Případová studie demonstruje posun v používání LMS do roviny informačního systému fungujícího coby platforma pro síťování školských zařízení.
Česky
Příspěvek reflektuje rostoucí zájem o learning management systémy (LMS) pramenící z jejich zvyšující se popularity a na příkladu univerzitního pracoviště demonstruje využití i mimo oblast pedagogického procesu. Právě nasazení LMS i do jiných než vzdělávacích oblastí sbližuje funkcionalitu s jinými systémy, které nejsou primárně pro vzdělávání určeny (např. redakční systémy, systémy pro správu projektů a kolaboraci uživatelů v reálném čase). Zohlednění modulů nesoucích prvky kolaborativní práce uživatelů pak upozorňuje na funkční přesahy a možnosti jejich využití při efektivní participaci sledující společný výstup při týmové práci. Případová studie demonstruje posun v používání LMS do roviny informačního systému fungujícího coby platforma pro síťování školských zařízení.
Anglicky
The paper reflects the growing interest in learning management systems (LMS ) because of their increasing popularity. It demonstrates the use of LMS outside the educational process at university. Nowadays, LMS deployment to other areas of education results in converging functionality with other systems that are not designed primarily for education (eg, content management systems, project management and collaboration of users in real time). Modules carrying elements of the collaborative work of students / users then highlight the functional overlaps and their usefulness for effective participation following a common output in team work. Case Study demonstrates a shift in the use of LMS in the plane of the information system serving as a platform for networking educational institutions.