D 2014

Vývoj velkoplošného maloobchodu Olomouce a výzkum nákupního chování

SZCZYRBA, Zdeněk a David FIEDOR

Základní údaje

Originální název

Vývoj velkoplošného maloobchodu Olomouce a výzkum nákupního chování

Název anglicky

Development of large-scale retail in Olomouc and shopping behaviour research

Autoři

SZCZYRBA, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí) a David FIEDOR (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, XVII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků, od s. 740-748, 9 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Zemský magnetismus, geodesie, geografie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14310/14:00073711

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

ISBN

978-80-210-6840-7

UT WoS

000358536900096

Klíčová slova česky

velkoplošný maloobchod; nákupní chování; Olomouc

Klíčová slova anglicky

large-scale retail; shopping behaviour; Olomouc

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 8. 2015 10:41, Mgr. David Fiedor, Ph.D.

Anotace

V originále

Česká města jsou dlouhodobě vystavena tlakům nadnárodních maloobchodních řetězců, což se projevuje v nebývale zvýšené míře rovněž změnou nákupních zvyklostí obyvatel měst a okolí. Jejich preference pro volbu konkrétní velkoplošné prodejny jsou silně a často i podprahově ovlivňovány promyšlenými marketingovými aktivitami maloobchodních řetězců. Příspěvek se věnuje problematice vývoje velkoplošného maloobchodu v Olomouci a rozboru velkoplošné maloobchodní vybavenosti ve vnitřní struktuře města. Následuje analýza nákupního chování obyvatel města.

Anglicky

The Czech cities are under long-term pressure from international retailers which is also reflected in the changing shopping behaviour of the urban population and those living in the suburbs. Their preferences towards a certain store are often subliminally strongly influenced by the sophisticated marketing activities of the retail chains. The paper addresses the topic of large-scale retail development in Olomouc and the analysis of the large-scale retail facilities in the internal structure of the city. This is followed by an analysis of the shopping behaviour of the urban population.

Návaznosti

GA403/09/0885, projekt VaV
Název: Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času
Investor: Grantová agentura ČR, Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času