2014
Vývoj velkoplošného maloobchodu Olomouce a výzkum nákupního chování
SZCZYRBA, Zdeněk a David FIEDORZákladní údaje
Originální název
Vývoj velkoplošného maloobchodu Olomouce a výzkum nákupního chování
Název anglicky
Development of large-scale retail in Olomouc and shopping behaviour research
Autoři
SZCZYRBA, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí) a David FIEDOR (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, XVII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků, od s. 740-748, 9 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14310/14:00073711
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
ISBN
978-80-210-6840-7
UT WoS
000358536900096
Klíčová slova česky
velkoplošný maloobchod; nákupní chování; Olomouc
Klíčová slova anglicky
large-scale retail; shopping behaviour; Olomouc
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 8. 2015 10:41, Mgr. David Fiedor, Ph.D.
V originále
Česká města jsou dlouhodobě vystavena tlakům nadnárodních maloobchodních řetězců, což se projevuje v nebývale zvýšené míře rovněž změnou nákupních zvyklostí obyvatel měst a okolí. Jejich preference pro volbu konkrétní velkoplošné prodejny jsou silně a často i podprahově ovlivňovány promyšlenými marketingovými aktivitami maloobchodních řetězců. Příspěvek se věnuje problematice vývoje velkoplošného maloobchodu v Olomouci a rozboru velkoplošné maloobchodní vybavenosti ve vnitřní struktuře města. Následuje analýza nákupního chování obyvatel města.
Anglicky
The Czech cities are under long-term pressure from international retailers which is also reflected in the changing shopping behaviour of the urban population and those living in the suburbs. Their preferences towards a certain store are often subliminally strongly influenced by the sophisticated marketing activities of the retail chains. The paper addresses the topic of large-scale retail development in Olomouc and the analysis of the large-scale retail facilities in the internal structure of the city. This is followed by an analysis of the shopping behaviour of the urban population.
Návaznosti
GA403/09/0885, projekt VaV |
|