PALETA, Tomáš a Monika JANDOVÁ. Evropské regulace železniční dopravy – inovace prvního a návrh čtvrtého železničního balíčku. In Kvizda, M. Regulovaná a neregulovaná konkurence na kolejích. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita MuniPress, 2013, s. 62-75. ISBN 978-80-210-6425-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Evropské regulace železniční dopravy – inovace prvního a návrh čtvrtého železničního balíčku
Název česky Evropské regulace železniční dopravy – inovace prvního a návrh čtvrtého železničního balíčku
Název anglicky European Regulation of the Railway Transport – the 1st Railway Package Recast and the 4th Railway Package Proposal
Autoři PALETA, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Monika JANDOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Regulovaná a neregulovaná konkurence na kolejích, od s. 62-75, 14 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita MuniPress
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/13:00095757
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-6425-6
UT WoS 000393926000005
Klíčová slova česky Evropská železnice; znovuvydání 1. železničního balíčku; 4. železniční balíček; regulace
Klíčová slova anglicky European railways; 1th railway package recast; 4th railway package; regulation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Tomáš Paleta, Ph.D., učo 13690. Změněno: 16. 10. 2017 10:01.
Anotace
Na konci roku 2012 Evropská komise znovu vydala 1. železniční balíček a začátkem roku 2013 byl vydán návrh 4. železničního balíčku. Tyto dva kroky jsou důležitými milníky procesu evropské liberalizace železnic. Cílem tohoto článku článku je identifikovat nejdůležitější body jak znovuvydaného 1. železničního balíčku, tak 4. železničního balíčku. Je také provedena analýza postojů k návrhu 4. železničního balíčku. Analyzujeme přístupy a názory zahrnutých institucí jako jsou železniční dopravci, správci infrastruktury atd. a to zejména k tzv. technickému pilíři.
Anotace anglicky
At the end of the year 2012, the European Commission adopted a recast of the 1st railway package and, at the beginning of 2013, a proposal of the 4th railway package was enacted. These two steps are important milestones in an ongoing process of European railways liberalization. The aim of this paper is to identify the most important points of the recast of the 1st railway package and of the proposal of the 4th railway package. Moreover, there are also analysed attitudes to the proposal of the 4th railway package in the text. We analyse attitudes and opinions of involved institutions such as railway operators, infrastructure managers etc., especially to the so called technical pillar.
Návaznosti
1M0524, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 12:37