ŠPAČEK, David. Enhancing coordination through e-government in the Czech Republic. In P. Lægreid, K. Sarapuu, L. H. Rykkja and T. Randma-Liiv. Organizing for Coordination in the Public Sector. Practices and Lessons from 12 European Countries. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2014, s. 213-224. Organizing for Coordination in the Public Sector: Practices and Lessons from 12 European Countries. ISBN 978-1-137-35962-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Enhancing coordination through e-government in the Czech Republic
Název česky Zlepšování koordinace prostřednictvím e-governmentu v České republice
Autoři ŠPAČEK, David (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Basingstoke, Organizing for Coordination in the Public Sector. Practices and Lessons from 12 European Countries, od s. 213-224, 12 s. Organizing for Coordination in the Public Sector: Practices and Lessons from 12 European Countries, 2014.
Nakladatel Palgrave Macmillan
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/14:00073736
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-1-137-35962-9
Klíčová slova česky koordinace; e-government; one-stop-shops; Czech POINT
Klíčová slova anglicky coordination; e-government; one-stop-shops; Czech POINT
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. David Špaček, Ph.D., učo 77120. Změněno: 7. 4. 2015 09:43.
Anotace
The Czech POINT project represents a highly visible national e-government initiative that brought innovation through the incremental interconnection of some public services which are now being provided mainly by physical one-stop shops. This project made public administration more accessible to citizens and businesses and enhanced the ability of central government to coordinate the processes of public service delivery. The growing network of contact points, including the participation of private sector institutions such as banks, has brought new challenges.
Anotace česky
Kapitola shrnuje, jakým způsobem se projekt Czech POINT promítl do koordinace veřejné správy v ČR.
Návaznosti
GAP403/12/0366, projekt VaVNázev: Identifikace a evaluace regionálně specifických faktorů úspěšnosti reforem v duchu NPM ? země CEE
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:31