2014
„Cítil jsem se jako bachař.“ Reflexe nové sociální role studenty učitelství na praxi
LOJDOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
„Cítil jsem se jako bachař.“ Reflexe nové sociální role studenty učitelství na praxi
Název anglicky
Student teachers reflection on their social role during long term practice in school
Autoři
LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Zkušenost-reflexe-učení v pedagogické teorii a praxi, 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00073778
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
kvalitativní výzkum; reflexe; sociální role; studenti učitelství
Klíčová slova anglicky
qualitative research; reflection; social role; student teachers
Změněno: 26. 10. 2016 16:21, doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
V originále
Příspěvek vychází z analýzy deníků z praxe 58 studentů Pedagogické fakulty. Na otázku „Jak studenti na praxi vnímají svoji sociální roli ve škole?“ odpovídáme ve vztahu k cvičným učitelům a k žákům. Studenti se mezi těmito dvěma stranami ocitají v kvazikontrolní roli. Ve vztahu k žákům vstupují do role kontrolních agentů, což je opozitum k roli kontrolovaných, kterou hrají ve vztahu k cvičným učitelům. Reflexe kontrolní role studentů na praxi je zachycena ve třech oblastech: didaktické, sociální a osobnostní.
Anglicky
This paper deals with reflection of student teachers social role during their long term practice in lower secondary education. Based on 58 student teachers diaries, it brings an overview on their reflection of social control agenda to pupils. In the final part we discuss control role of student teachers in didactic, social and personal dimension.
Návaznosti
GA13-24456S, projekt VaV |
|