Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1195640, author = {Lojdová, Kateřina}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-2-3}, keywords = {ethnography; freegans; skinheads; subcultures; public pedagogy; research of subcultures}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia Paedagogica}, title = {Veřejná pedagogika subkultur}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/735/829}, volume = {19}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1195640 AU - Lojdová, Kateřina PY - 2014 TI - Veřejná pedagogika subkultur JF - Studia Paedagogica VL - 19 IS - 2 SP - 39-55 EP - 39-55 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - ethnography KW - freegans KW - skinheads KW - subcultures KW - public pedagogy KW - research of subcultures UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/735/829 L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/130252 N2 - Článek se zabývá edukačními aktivitami ultrapravicové subkultury skinheadů a environmentální subkultury freeganů ve veřejném prostoru, které zasazuje do rámce veřejné pedagogiky. Na základě etnografického výzkumu edukačních aktivit subkultur ve veřejném prostoru jsou popsány základní kategorie veřejné pedagogiky subkultur, jimiž jsou cíle, obsah, metody a cílové skupiny. Cíle popisují, čeho chtějí subkultury svým edukačním působením dosáhnout, a vycházejí ze zaměření dané subkultury. Metody ukazují, jaké edukační aktivity subkultury využívají, a to jak ve fyzickém, tak i v mediálním veřejném prostoru. Cílové skupiny rozdělují do několika úrovní publikum, na které subkultury působí. Závěrem článku je diskutována role subkultur jako neoficiálních vzdělávacích agentů současné edukační reality. ER -
LOJDOVÁ, Kateřina. Veřejná pedagogika subkultur. \textit{Studia Paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč.~19, č.~2, s.~39-55. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-2-3.
|