2014
Bounding Volume Hierarchies versus Kd-trees on Contemporary Many-Core Architectures
VINKLER, Marek, Vlastimil HAVRAN a Jiří BITTNERZákladní údaje
Originální název
Bounding Volume Hierarchies versus Kd-trees on Contemporary Many-Core Architectures
Autoři
VINKLER, Marek (203 Česká republika, garant, domácí), Vlastimil HAVRAN (203 Česká republika) a Jiří BITTNER (203 Česká republika)
Vydání
Bratislava, Slovakia, Proceedings of the 30th Spring Conference on Computer Graphics, od s. 61-68, 8 s. 2014
Nakladatel
Comenius University, Bratislava
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/14:00076259
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-4503-3070-1
Klíčová slova anglicky
bounding volume hierarchy; kd-tree; performance study; ray tracing
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 4. 2015 07:08, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
We present a performance comparison of bounding volume hierarchies and kd-trees for ray tracing on many-core architectures (GPUs). The comparison is focused on rendering times and traversal characteristics on the GPU using data structures that were optimized for maximum performance of tracing rays irrespective of the time needed for their build. We show that for a contemporary GPU architecture (NVIDIA Kepler) bounding volume hierarchies have higher ray tracing performance than kd-trees for simple and moderately complex scenes. Kd-trees, on the other hand, have higher performance for complex scenes, in particular for those with occlusion.
Návaznosti
LG13010, projekt VaV |
| ||
MUNI/A/0765/2013, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/0915/2013, interní kód MU |
|