GÉRYK, Jan a Lubomír POPELÍNSKÝ. Towards Academic Analytics by Means of Motion Charts. In Christoph Rensing, Sara de Freitas, Tobias Ley, Pedro J. Muñoz-Merino (Eds.). Proceedings of the 9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2014). Graz, Austria: Springer International Publishing, 2014. s. 486-489, 4 s. ISBN 978-3-319-11199-5. doi:10.1007/978-3-319-11200-8_47.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Towards Academic Analytics by Means of Motion Charts
Autoři GÉRYK, Jan (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Graz, Austria, Proceedings of the 9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2014), od s. 486-489, 4 s. 2014.
Nakladatel Springer International Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV RIV/00216224:14330/14:00076276
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-319-11199-5
ISSN 0302-9743
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11200-8_47
Klíčová slova anglicky academic analytics; animations; motion charts; student retention; visual analytics
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 27. 4. 2015 04:03.
Anotace
In the EDAIME tool, we enhanced the MC concept and expanded it to be more suitable for AA. We also developed the rich user interface with impressive selection of features which provide a quick, convenient, and visually appealing way to identify potential correlations between different variables. The complexity of underlying data to be analyzed is reduced by the analyst's ability to control how the data is mapped to MC variables and displayed in the EDAIME tool. Among other, analysts can interact with the charts by refining chart criteria and clarify analyses of the relationship between variables.
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2020 09:09