GÉRYK, Jan a Lubomír POPELÍNSKÝ. Analysis of Student Retention and Drop-out using Visual Analytics. In John Stamper, Zachary Pardos, Manolis Mavrikis, and Bruce M. McLaren (Eds.). Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2014). London, United Kingdom: International Educational Data Mining Society. s. 331-332. ISBN 978-0-9839525-4-1. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analysis of Student Retention and Drop-out using Visual Analytics
Autoři GÉRYK, Jan (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání London, United Kingdom, Proceedings of the 7th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2014), od s. 331-332, 2 s. 2014.
Nakladatel International Educational Data Mining Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14330/14:00076278
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-0-9839525-4-1
Klíčová slova anglicky student retention; student drop-out; visual analytics; motion charts; animation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Jan Géryk, Ph.D., učo 72902. Změněno: 16. 9. 2014 20:53.
Anotace
In the paper, we have described the motivation and design of the VA tool EDAIME which is intended for exploratory analysis of educational data. We enhanced the concept of Motion Charts and successfully expanded it to be more suitable for such analyses. We have successfully employed it to verify the suggested hypothesis. A further in-depth analysis with different mapping of variables is needed to quantify the correlations more accurately. Despite the fact that common data visualization methods are quite beneficial, there are types of questions that cannot be examined using them. Since the questions involve quantitative relationship other than change through time.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 09:57