HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies. In SGEM. Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2014, s. 399-403. ISBN 978-619-7105-24-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies
Název česky Inkluzivní primární školy v České republice a kompetence učitelů
Autoři HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Sofia, Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research, od s. 399-403, 5 s. 2014.
Nakladatel STEF92 Technology Ltd.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00082095
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-619-7105-24-7
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13
UT WoS 000411723700053
Klíčová slova česky Primární vzdělávání; kompetence učitele; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; výzkum
Klíčová slova anglicky Primary education; teacher`s competencies; pupil with special educational needs; inclusion; research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 22. 3. 2021 14:35.
Anotace
As part of this research we therefore wanted to determine which teacher`s competencies are necessary to support inclusive environment. For the present investigation we used a research technique that we call "5P" (5positive features). In the three-member team, we have observed common teaching lessons in schools that are according to their school curriculum declared as inclusive schools. Simultaneously, these schools decided to cooperate with our faculty and to support arguments self-analysis and self-evaluation of the pedagogical performance from the outside point of view. The project explores the structure of professional teachers` competencies for inclusive education on our sample of schools.
Anotace česky
V rámci tohoto výzkumu jsme chtěli zjistit, které kompetence učitele jsou nezbytné pro podporu inkluzivního prostředí. Pro účely tohoto šetření jsme použili výzkumnou techniku, kterou nazýváme "5P" (5 pozitiv). V tříčlenném týmu jsme pozorovali běžné vyučovací hodiny ve školách, které se v souladu s jejich školním vzdělávacím programem deklarují jako inkluzivní. Současně se tyto školy rozhodly pro spolupráci s naší fakultou s cílem podpořit argumenty vlastní sebehodnocení pedagogického výkonu z vnějšího pohledu. Projekt zkoumá strukturu odborných kompetencí učitelů pro inkluzivní vzdělávání na vybraném vzorku škol.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 05:01