Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1196627, author = {Čuřík, Jaroslav}, booktitle = {Zahraniční vědecká konference Masmédiá a marketing: nová autenticita mediálneho priestoru (Slovensko, Častá – Papiernička, 13. 4. 2012)}, keywords = {multimedia journalist, multimedia journalism, multimedialization, multimedia, multimedia newsroom, media routines, convergence, internet, on-line}, language = {cze}, title = {Multimediální novinář: proměny pracovních rutin}, year = {2012} }
TY - CONF ID - 1196627 AU - Čuřík, Jaroslav PY - 2012 TI - Multimediální novinář: proměny pracovních rutin KW - multimedia journalist, multimedia journalism, multimedialization, multimedia, multimedia newsroom, media routines, convergence, internet, on-line N2 - Příspěvek Multimediální novinář: proměny pracovních rutin se věnuje problematice, která je aktuální a především v českém a slovenském prostředí dosud velmi málo zmapovaná, sbližování (konvergenci) médií. Novinářská práce je dnes stále více multimediální. Vydavatelé a šéfredaktoři vzhledem k technologickému pokroku i k ekonomickým souvislostem (multimediální novinář může zvládnout více práce) vyžadují po žurnalistech stále častěji, aby uměli nejenom psát. Ze zahraničních výzkumů vyplývá, že změny při sbližování různých typů médií nelze jednoduše zobecnit. Média zatím spíše testují možnosti spolupráce mezi různými platformami a snaží se najít nejvhodnější řešení. Lze ovšem říci, že při propojování seriózních tištěných médií s internetem jsou nutné výrazné změny způsobu i organizace práce redakcí a novinářů. Takové propojování mění novináře píšícího na novináře multimediálního, takového, který musí umět nejen psát, ale rovněž fotografovat a také pracovat se zvukem a videem. Vše kontinuálně, on-line, bez ohledu na uzávěrku tištěného vydání. Propojování obou typů médií pak odhaluje problémy, které souvisí s kvalitou novinářské práce v mnohem větší míře, než tomu bylo dříve. ER -
ČUŘÍK, Jaroslav. Multimediální novinář: proměny pracovních rutin. In \textit{Zahraniční vědecká konference Masmédiá a marketing: nová autenticita mediálneho priestoru (Slovensko, Častá – Papiernička, 13. 4. 2012)}. 2012.
|