2014
The impact of strategic management tools on product quality and business performance
POKORNÁ, Jana a Petr SUCHÁNEKZákladní údaje
Originální název
The impact of strategic management tools on product quality and business performance
Autoři
POKORNÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SUCHÁNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Sofia, Bulgaria, SGEM conference on political sciences, law, finance, economics & tourism. od s. 327-334, 8 s. 2014
Nakladatel
International multidisciplinary scientific conferences on social sciences & arts
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/14:00076353
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-619-7105-26-1
UT WoS
000359614600042
Klíčová slova anglicky
strategic management tools; quality certificate; product quality; business performance; the Czech Republic
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 9. 2015 12:06, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
Anotace
V originále
The paper aims to find out if the use of strategic management tools affects the quality of the product and business performance. The empirical survey was executed in 101 Czech food processing companies. Using of 10 various strategic management tools and a quality certificates was investigated. The quality of the product was measured by the number of defect products and complaints and also by subjective quality perceived by the manufacturer. Business performance was measured by financial indicators Return on assets, Return on equity and Total assets turnover ratio. Results show that although manufacturers themselves believe that the use of strategic management tools has a positive impact on the quality and performance, statistical analysis did not confirm the association.
Návaznosti
MUNI/A/0799/2013, interní kód MU |
|