D 2014

The impact of strategic management tools on product quality and business performance

POKORNÁ, Jana a Petr SUCHÁNEK

Základní údaje

Originální název

The impact of strategic management tools on product quality and business performance

Autoři

POKORNÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SUCHÁNEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Sofia, Bulgaria, SGEM conference on political sciences, law, finance, economics & tourism. od s. 327-334, 8 s. 2014

Nakladatel

International multidisciplinary scientific conferences on social sciences & arts

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Bulharsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/14:00076353

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-619-7105-26-1

UT WoS

000359614600042

Klíčová slova anglicky

strategic management tools; quality certificate; product quality; business performance; the Czech Republic

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 9. 2015 12:06, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper aims to find out if the use of strategic management tools affects the quality of the product and business performance. The empirical survey was executed in 101 Czech food processing companies. Using of 10 various strategic management tools and a quality certificates was investigated. The quality of the product was measured by the number of defect products and complaints and also by subjective quality perceived by the manufacturer. Business performance was measured by financial indicators Return on assets, Return on equity and Total assets turnover ratio. Results show that although manufacturers themselves believe that the use of strategic management tools has a positive impact on the quality and performance, statistical analysis did not confirm the association.

Návaznosti

MUNI/A/0799/2013, interní kód MU
Název: Řízení kvality a konkurenceschopnost podniku
Investor: Masarykova univerzita, Řízení kvality a konkurenceschopnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty